Budowanie wizerunku marki to wieloetapowa strategia. Składa się na nią przede wszystkim pomysł na wizerunek firmy, określenie jej wartości oraz misji, a także ogólny charakter budowania relacji z klientem poprzez działanie w social mediach i w Internecie.

Co kryje się pod określeniem bradingu?

Branding to dosyć szerokie pojęcie, ale głównie tłumaczy się je jako budowanie świadomości marki, czyli innymi słowy jest to (….) rodzaj techniki marketingowej polegającej na kreowaniu i utrwalaniu w umysłach konsumentów istnienia oraz pozytywnego wizerunku marki.

Jak więc zbudować spójną markę i konsekwentnie utrwalić jej wizerunek w umyśle przyszłych Klientów?

Oprócz dobrej intencji i prowadzenia etycznego biznesu, które są podstawą do budowania zaufania
w relacji Klient-Sprzedawca, należy określić spójną, konsekwentną oraz ciekawą identyfikację wizualną marki. Odpowiednia oprawa graficzna, ciekawe materiały marketingowe, gadżety oraz charakterystyczne logo, to narzędzia, które mogą bardzo pomóc w łapaniu uwagi odbiorców i świetnie utrwalą wizerunek marki w ich pamięci.

Od czego zacząć? Oczywiście, że podstawą do budowania marki jest ustalenie odpowiedniej strategii marketingowej, określenie grupy docelowej odbiorców oraz ogólnie mówiąc: dobry pomysł na biznes. Jednak, obok tego fundamentu, warto dobrze przemyśleć wizerunek marki oraz nadać jej określony charakter. Dobrze zidentyfikowane firmy, odznaczające się ciekawym brandingiem i pomysłem na reklamę produktów lub usług, mają dużą szansę na zyskanie popularności w Sieci. Nasze doświadczenie pokazuje nam, w jakie narzędzia decydują się inwestować w przedsiębiorcy, aby ich biznes dobrze się sprzedawał. Co to takiego?

  1. Kreatywna, w pełni zoptymalizowana i responsywna strona www

Ciekawa i dobrze napisana strona www, to platforma, na której firma buduje swój wirtualny sklep, a także często miejsce, w którym popularyzuje swoją wiedzę, dzieli się doświadczeniem w określonym obszarze usług, a także buduje sieć kontaktów i społeczność klientów. Każdemu z przedsiębiorcy zależy na tym, aby strona www jego firmy była ciekawa, charakterystyczna dla jego branży oraz dopasowana do potrzeb jego usługobiorców. Nie ma tu znaczenia, czy na stronie oferuje on usługi, czy produkty. Cel jest jeden – chce je sprzedać, a żeby móc to zrobić, potrzebuje dobrej strony, która będzie chętnie odwiedzana przez klientów, co wpłynie na ilość odwiedzin i jej zasięg.

  1. Identyfikacja wizualna marki

Spójne i charakterystyczne dla marki produkty wizualne, to podstawa do tego, aby dobrze utrwalać wizerunek firmy w pamięci odbiorców. Kreatywne materiały marketingowe, ciekawe gadżety kojarzące się z charakterystyką branży, to coś w co zawsze warto inwestować, ponieważ to one wraz z całym design’em marki i logo, to pierwsza forma kontaktu z klientem. To ulotki, prezentacje, wizytówki zaczynają wpływać na pierwsze wrażenie nt. firmy u odbiorcy,

  1. Copywriting i treści kreatywne

Dobrze opisane produkty, odpowiednie słowa klucze oraz ciekawa treść na stronie www czy blogu, to również doskonałe narzędzie do tego, aby skutecznie pozycjonować stronę w wyszukiwarce, ale także zachęcić odbiorcą do dłuższego pozostania na naszej witrynie. Wyczerpująco, ale trafnie opisane produkty bądź usługi na stronie są dopełnieniem wizualnej oprawy strony.

Wyżej wymienione narzędzia to tylko kilka pomysłów na to, w co inwestować, aby branding naszej marki był skuteczny oraz prowadził do jak największej popularności produktów lub usług.

Mamy nadzieję, że powyższy tekst przyczynił się do zwiększenia Waszej świadomości nt. brandingu i zachęcił do jeszcze większego zgłębienia tego tematu, co być może w przyszłości, zaowocuje w poszukiwanie nowych pomysłów na promowanie marki w Sieci.