Projektowanie strony www, to nie tylko dobieranie grafik oraz rozmieszczanie zakładek, to przede wszystkim tworzenie i umiejscowienie treści, która ma za zadanie przyciągać uwagę odbiorcy oraz zachęcić go do zapoznania się z produktami lub usługami, które są na stronie oferowane.
Strona internetowa i co dalej?
W zależności od potrzeb firm, strona internetowa może spełniać funkcję sklepu internetowego, być atrakcyjną formą oferty oraz promocji produktów i usług lub może być miejscem, które służy do edukowania i dzielenia się różnymi opiniami. W zależności od charakteru strony www, musi ona spełniać określone funkcje, które będą różne z uwagi na potrzeby Twojego biznesu. Jednak każda projektowana strona www, aby była czytelna oraz atrakcyjna dla odbiorcy musi spełniać określone warunki, które można zawrzeć w kilku punktach:
- Strona www Twojego sklepu powinna być intuicyjna.
- Na stronie internetowej Twojej firmy powinny pojawiać się treści, które będą zachęcały odbiorców do zapoznania się z Twoją ofertą.
- Nie traktuj strony internetowej jak słupa reklamowego.
- Kreatywna oprawa graficzna Twojej witryny będzie bardziej ciekawa dla odbiorcy.
- Strona www powinna być profesjonalną wizytówką Twojej firmy.
Stosowanie się do tych pięciu zasad w tworzeniu strony internetowej firmy, pozwala na stworzenie miejsca w sieci, które będzie dla Twojej firmy wizytówką, reklamą, a także stworzy przestrzeń do dyskusji dotyczącej Twoich produktów, usług lub wymianie informacji w tematach związanych z Twoją branżą.
Co jest najważniejsze na stronie www?
No dobrze, stworzyliśmy stronę www, stosowaliśmy złote zasady, które pozwoliły na stworzenie czegoś zupełnie nowego, kreatywnego i ciekawego dla odbiorcy, ale co dalej?
Na stronie internetowej oprócz jej układu oraz rozmieszczenia jej zawartości, główną rolę gra treść. Dlaczego? Bo to ona informuje o tym, co odbiorca znajdzie na stronie, czym zajmuje się Twoja marka oraz, co klient może od Ciebie uzyskać. Dbanie o ciekawe treści, które pojawiają się na stronie, to jedno z ważniejszych zadań marketingu Twojej firmy. Dobór odpowiednich komunikatów oraz skierowanie ich do konkretnej grupy Twoich odbiorców, pozwala na zwiększenie zainteresowania Twoją witryną. Jak wiadomo, słowa kreują rzeczywistość, niesamowicie wpływają na to, jak odbieramy to, co czytamy. Dlatego też dbanie o jakościowy content na stronie www Twojej firmy jest niezwykle istotne.
Treść, czyli co?
Treść publikowana na Twojej stronie, to nie tylko szeroko pojęte opisy, które udostępniasz na stronie, to przede wszystkim rodzaj i sposób komunikacji z Twoim klientem. Konsekwentne stosowanie wyrażeń, np. zwracanie się do Twojego klienta per Ty lub – przeciwnie – stosowanie form grzecznościowych musi być spójne z charakterem Twojej marki oraz dopasowane do grona Twoich odbiorców. Jednak, bez względu na to, jak formułujesz komunikat oraz do kogo się zwracasz, musisz konsekwentnie budować na słowach wizerunek Twojej marki oraz utrwalać go w pamięci swoich odbiorców. Odpowiedni content na stronie Twojej marki będzie elementem strategii marketingowej, która ma jedno zadanie – dotrzeć do jak największego grona odbiorców, bez zarzucania ich niepotrzebnymi i przytłaczającymi reklamami, które tylko odstraszą Twoich odbiorców.