Google Ads, to system reklamowy od Google, który funkcjonuje w seo marketingu od ponad 20 lat. Jego podstawowym zadaniem jest umożliwienie inkorporowania treści marketingowych poprzez wyświetlanie tzw. linków sponsorowanych, na które będzie mógł trafić docelowy odbiorca treści.

Rodzaje Google Ads

Spośród Google Ads możemy wyróżnić kilka, podstawowych rodzajów komunikatów marketingowych:

  1. Reklamy tekstowe – Search
  2. Reklamy graficzne, w tym: grafiki, kreacje graficzne, zdjęcia itp., wyświetlane
    na stronach będących w sieci partnerskiej Google – Display
  3. Reklamy w formie wideo na platformie Youtube
  4. Kampanie produktowe – PLA, czyli reklamy produktowe, które wyświetlaj się poprzez wpisanie określonej nazwy produktu do wyszukiwarki
  5. Reklamy elastyczne, których długość dopasowuje się do miejsca w jakich się pojawiają
  6. Reklamy interaktywne, które umożliwiają po jednym kliknięciu przekierowanie do pobrania reklamowanej aplikacji lub wykonanie połączenia po kliknięciu w odpowiedni symbol.

Dla kogo Google Ads?

Korzystanie z płatnych kampanii reklamowych Google jest przydatnym rozwiązaniem dla wielu biznesów internetowych. Jednak najchętniej wykorzystują je firmy, którym zależy na szybkim wypromowaniu produktu, i które nie mają czasu na jego odpowiednie wypozycjonowanie
w wynikach wyszukiwania.

Zasięg, rodzaj oraz sposób wyświetlania kampanii reklamowej Google można swobodnie dopasować do możliwości budżetowych firmy, co umożliwia skorzystanie z tego rodzaju promowania nawet najmniejszym firmom.

To, co jest największą zaletą tego systemu reklamowego, to jego skuteczność Przez to, że Google Ads wiedzą, jak trafić do określonych grup użytkowników, ich efektywność jest naprawdę wysoka. Dostosowanie parametrów wyświetlania pod odbiorców reklamy umożliwia trafienie z komunikatem reklamowym do grupy docelowej odbiorców naszego produktu, co pozytywnie wpływa na jego sprzedaż.