Strona www, oprócz tego, że powinna spełniać swoje podstawowe zadanie, czyli być wirtualna wizytówką, reklamą oraz w niektórych przypadkach, sklepem internatowym, powinna wyróżniać się przede wszystkim estetycznym wyglądem, odpowiednim dopasowaniem obrazów i grafik, a także być – ogólnie rzecz ujmując – ciekawa w odbiorze.

Do wpływa na estetykę witryny internetowej?

Pierwszym na co zwraca uwagę nasz klient są kolory. To one potrafią wywołać pierwsze pozytywne, bądź negatywne wrażenie o odwiedzanej stronie www. Jeśli kolory są bardzo jaskrawe lub – w drugą stronę – zbyt ciemne, bardzo prawdopodobne jest, że nasz potencjalny klient może jednym kliknięciem znaku „X” zadecydować, że nie chce dalej na takiej stronie przebywać. Źle dobrana kolorystyka, oprócz tego, że nie wygląda po prostu dobrze, to odciąga Klienta od treści oraz produktów, które na tej stronie oferujemy.

Drugą istotnym elementem estetycznej strony, są umieszczone na niej ciekawe grafik i ilustracje. Chwycenie uwagi odbiorcy musi być bardzo skuteczne w pierwszych kilkunastu  sekundach, w jakich wyświetla on naszą witrynę. Jeśli na stronie znajduje się dużo ciekawych grafik, które są estetyczne oraz oryginalne, klient z chęcią zapozna się z treścią, która się obok nich znajduje, a tym samym zostanie na naszej stronie dłużej i prawdopodobnie skorzysta z oferowanych przez nas usług, bądź produktów, które sprzedajemy za pośrednictwem strony.

Po trzecie, należy pamiętać, że każdy z odbiorców bardzo ceni swój czas. Jeśli, więc na naszej stronie znajduje się sam tekst, bez ciekawych zdjęć, grafik, animacji, materiałów wideo itp., część z użytkowników w ogóle nie zdecyduje zapoznać się z dostępną treścią, ponieważ liczą oni na szybką i konkretną informację o produkcie. Zatem zbyt duża ilość tekstu na stronie może odstraszać i negatywnie wpływać na odczucia jej odbiorców.

W tworzeniu strony www niezwykle istotnym aspektem jest spójność. Ważne, żeby to, co znajdowało się na stronie było spójne z ogólnym wizerunkiem marki. Nie bez powodu tak wiele mówi się o identyfikacji wizualnej. W końcu to, z czym kojarzy się nasza marka, jak wygląda jej logo, jakie są jej kolory, slogany, czy w końcu jak prezentuje się w Internecie, bardzo wpływa na odbiorcę. Jeśli nasze materiały wizualne, strona www oraz prezentowane treści mają spójny mianownik oraz wyróżniają się na tle konkurencji, to jest duża szansa na to, że wizerunek naszej marki zostanie pozytywnie utrwalony w pamięci jej odbiorców. Dlatego, tworząc markę, nie należy zapominać o jej estetyce, także na jej stronie www, bo w końcu to ona decyduje o tym, jakie wrażenie wywrzemy na naszym potencjalnym kliencie.