Żyjemy w czasach, w których dobra reklama firmy ma nie tylko przyciągać uwagę odbiorcy, ale także jak najdłużej zapadać w jego pamięć. Dlatego dobrze dobrana strategia marketingowa biznesu oraz skuteczne wykorzystywanie narzędzi promujących markę w dużej mierze wpływa na odniesienie sukcesu w Internecie.

Przez co rozumiemy dobrą strategię marketingową?

Strategią marketingową można nazwać każde działanie, które jest reakcją na aktualne potrzeby konsumenta, ale także takie, które w świadomy sposób przyczynia się do rozwiązywania problemów związanych z skuteczną promocją marki. Co pomaga więc w osiągnięciu celów sprzedażowych?

Cele sprzedażowe osiąga się na wiele sposobów, które składają się na zaawansowane i często skomplikowane metody marketingowe. Jednak, dla promocji produktu, a tym samym jego większej sprzedaży, należy skutecznie wykorzystywać podstawowe narzędzia, które są dostępne na wyciągnięcie ręki, a są nimi Social Media.

Jakie platformy społecznościowe są używane przez firmy najczęściej?

Absolutną podstawą w marketingu internetowym, a tym samym jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych jest oczywiście Facebook. Gigant wśród Social Mediów, który dzięki możliwością tworzenia fanpage, dodawania relacji oraz umieszczania zdjęć, filmów czy postów stanowi doskonałe miejsce do reklamy firmy. Prowadzenie firmowego funpage’a jest obecnie podstawową metodą promocji produktów i usług. Dlaczego? Ponieważ strona ta to miejsce, w którym można przedstawić swoją markę oraz jej produkty w sposób kompleksowy i bardzo kreatywny. Dobrze prowadzony fanpage jest doskonałym miejscem do utrzymywania stałych relacji z klientami, a także do angażowania społeczności do interakcji np. poprzez organizowanie różnych konkursów, akcji promocyjnych czy tzw. rozdań. Ciekawe posty, kreatywne zdjęcia czy grafiki, to bardzo skuteczna reklama, która zapada w pamięć odbiorcy i zachęca go do odwiedzenia strony www marki, a tym samym do zakupu promowanego przez Ciebie produktu.

Obok Facebook’a, należy wymienić Instagram, który daje nieograniczone możliwości w przypadku tworzenia ciekawych kampanii reklamowych. Platforma ta umożliwia wstawianie m.in. zdjęć produktowych wraz z ich opisami, a co najważniejsze w skuteczny sposób promuje markę poprzez używanie właściwych hasztagów, które z kolei dzięki algorytmowi naprowadzają potencjalnego odbiorcę na reklamowane produkty. W przypadku tej platformy liczą się kreatywne, ciekawe oraz estetyczne zdjęcia produktowe, infografiki czy plansze, które stanowią pierwszą formę kontaktu z odbiorcą.

W promocji marki coraz popularniejszym narzędziem, z którego chętnie korzystają przedsiębiorcy jest Youtube, który umożliwia dodawanie materiałów promocyjnych w postaci krótkich filmików. W tym przypadku możliwości zareklamowania produktu lub usługi jest bardzo dużo. Tworzenie treści na tej platformie może bardzo urozmaicić promocję marki, a także skuteczniej zainteresować odbiorcę danym produktem.

Jak widać, Social Media są niezwykle istotnym elementem promocyjnym firmy w Sieci. To one generują trendy, wpływają na „klikalność” oraz pozwalają na stały kontakt z Klientem. Dlatego zawsze warto w nie inwestować i wykorzystywać je do jak największej promocji swojej marki w Sieci. To dzięki nim można osiągnąć naprawdę dobre efekty sprzedażowe, a także zbudować silną i stałą społeczność Klientów, co jest niezwykle ważnym elementem składającym się na współczesny marketing.