Dążenie do jak największej rozpoznawalności marki, to jeden z głównych celów marketingu internetowego. Jednym ze sposobów na to, aby Twoja firma cieszyła się większą popularnością oraz była bardziej zauważalna jest e-mail marketing, czyli tworzenie newslettera na stronie internetowej Twojej marki.

Czy jest i na czym polega newsletter?

Newsletter to inaczej systematyczny mailing wiadomości do określonej grupy odbiorców. Jego celem jest bieżące informowanie klientów o tym, co dzieje się w Twoim internetowym biznesie. Treść wysyłanych wiadomości powinna być dostosowana do tego w jakiej branży działamy oraz, co najbardziej interesuje naszych odbiorców. Newsletter może być używany przez sklepy internetowe np. w celu przekazania informacji o promocji na dane produkty, czy pojawiające się nowości. Funkcję newslettera mogą także z powodzeniem wykorzystywać inne firmy, czy usługodawcy, którzy chcą przekazywać bieżące informacje dotyczące ich usług.

O czym warto wspomnieć oraz, co omawialiśmy w naszym poprzednim tekście dotyczącym konwersji na stronie www, który przeczytasz tutaj, stosowanie m.in. mailingu w postaci newslettera wpływa na jej współczynnik, co z kolei przekłada się na wyższą sprzedaż.

Jakie są zalety z tworzenia newslettera?

Dzięki korzystaniu z funkcji newslettera możesz wpływać na wyniki zainteresowania Twoim produktem, a co za tym idzie – jego sprzedażą. Dzięki mailingowi trafiasz do osób, które mogą okazać się Twoimi potencjalnymi klientami. Dzięki mailingowy odbiorcy, którzy zapisali się do newslettera mogą otrzymać specjalne oferty, informację o promocjach lub dostępnych kodach rabatowych.

Dodatkowo, dzięki newsletterowi tworzysz bazę klientów. Osoby, które zgadzają się na otrzymywanie treści poprzez mailing, wyrażają wstępne zainteresowanie Twoją firmą i produktami, więc dzięki dystrybucji ofert oraz nowości, możesz dotrzeć do odbiorców, którzy wcześniej jeszcze nie zdecydowali się na zakup, ale po otrzymaniu ciekawej dla nich oferty, postanowili z niej skorzystać.

W końcu, używanie newslettera pozwala na dotarcie do każdego subskrybenta, co zwiększa prawdopodobieństwo sprzedaży Twoich produktów. Dystrybucja ofert poprzez social media jest równie ważna, ale jednak nie trafia ona do każdego Twojego potencjalnego klienta. Z kolei newsletter pozwala Ci także utrzymywać stały kontakt ze swoimi odbiorcami oraz umożliwia dotarcie do każdego z nich w skuteczny sposób.

Czy warto stworzyć newsletter na stronie?

Jak można przypuszczać, odpowiedź na to pytanie będzie twierdząca. E-mailing marketingowy, to jedna z bardziej skutecznych form promowania swojej marki. Dodatkowo, treściwy oraz spójny z ideą firmy newsletter pozwala ugruntować zaufanie klienta do Twoich produktów lub usług. Dlatego, jeśli zależy Ci na skutecznej komunikacji z klientem, zadbaj o treściwy oraz merytoryczny newsletter.