Pokaż mi swoją stronę, a powiem Ci kim jesteś. Tak mogłaby brzmieć parafraza znanego powiedzenia. To, jak kreujemy swoją firmę w sieci oraz w jaki sposób utrzymujemy kontakt z klientami powinno być dla nas priorytetową kwestią, jeśli chcemy, aby nasza marka była dobrze zapamiętana przez odbiorców oraz, aby budowała wokół siebie ciekawą społeczność.

Samo prowadzenie strony www wraz ze sklepem internetowym, to we współczesnym marketingu online za mało. Obecnie, w podejściu do budowania marki w Internecie trzeba myśleć szerzej i skupiać się przede wszystkim na dbaniu o dobry kontakt z klientem oraz transparentność haseł i misji, jakie reprezentuje nasza firma. Co to oznacza w praktyce?

Jeśli chcemy, by nasza marka była postrzegana jako nowoczesna, autentyczna oraz oryginalna, musimy pokazać Klientom, że to, co sprzedajemy jest dla nas czymś więcej niż tylko produktem. Jak tego dokonać? Przede wszystkim zadbać o dobry opis marki, jej misji, celi oraz wartości, oferowanych produktów, a także utworzyć bazę wiedzy, która oprócz ciekawych informacji na temat naszej działalności, zachęci odbiorcę do zakupu produktu, który chcemy zareklamować. Istnieje kilka narzędzi, które pomagają w budowaniu relacji z klientem oraz skutecznym przekazywaniu informacji o naszej ofercie. Wśród nich można wymienić takie podstawowe kanały informacji, jak Facebook czy Instagram, ale wciąż wiele firm zapomina o innej metodzie zachęcania klienta do zapoznania się z oferowanym produktem lub usługą, czyli o blogu firmowym.

Blog to niezwykle ciekawe narzędzie marketingu internetowego, dzięki któremu możemy budować bazę wiedzy o produktach, a także zachęcić odbiorców do wypowiadania się na poruszany we wpisach temat poprzez umożliwienie ich komentowania. Prowadzenie bloga firmowego jest również korzystne z punktu widzenia pozycjonowania, ponieważ zawarte w nim frazy, tematy oraz słowa kluczowe pomagają w naprowadzeniu przyszłego Klienta na stronę naszej firmy. Jak to działa? Osoba, która zainteresowana jest tematyką strony internetowe Bydgoszcz, poprzez wpisanie takiej właśnie frazy w Google, trafi na wpis, w którym poruszana jest ta tematyka, a dzięki temu prawdopodobnie zainteresuje się ofertą, która wiążę się z wyszukiwaną przez nią frazą.

Jak widać, dobry pomysł na biznes, zwłaszcza internetowy to nie wszystko. Oprócz dobrej strony www, należy mieć na uwadze dbałość o takie detale, jak dobry kontakt z klientem poprzez ciekawie prowadzone Social Media, ciekawe opisy produktów, a przede wszystkim budowanie zaplecza informacyjnego o ofercie w postaci cyklicznego umieszczania wpisów, które mogą zainteresować potencjalnych klientów. Wykorzystywanie tych narzędzi  w codziennym prowadzeniu firmy oraz stosując zasady marketingu online może skutecznie wzmocnić pozycję firmy w Sieci, a także, oprócz osiągnięcia podstawowego celu, czyli sprzedaży jak największej ilości produktów, zbudować społeczność zadowolonych oraz wracających po nowe produkty klientów.