Zwiększ skuteczność w wyszukiwarce Google

Narzędzia i raporty dostępne w Search Console pozwolą Ci zmierzyć ilość ruchu pochodzącego z wyszukiwarki Google, rozwiązać problemy i sprawić, by Twoja witryna wyglądała świetnie w wynikach wyszukiwania.

Zoptymalizuj swoje treści za pomocą Analityki wyszukiwania.

Dowiedz się, dzięki jakim zapytaniom użytkownicy trafiają do Twojej witryny. Analizuj wyświetlenia, kliknięcia i pozycję witryny w wyszukiwarce Google.

Umieść swoje treści w Google.

Przesyłaj do indeksowania mapy witryn i pojedyncze adresy URL. Sprawdzaj stan swojego indeksu, by upewnić się, że Google ma najbardziej aktualne informacje o Twojej witrynie.

Otrzymuj alerty o problemach i ulepszaj swoją witrynę.

Otrzymuj alerty e-mail o problemach znalezionych przez Google w Twojej witrynie, wraz z dokładnymi adresami URL. Później możesz poinformować Google o rozwiązaniu tych problemów.

Zrozum, jak wyszukiwarka Google widzi Twoje strony.

Narzędzie do sprawdzania adresów URL udostępnia szczegółowe informacje o skanowaniu, indeksowaniu i wyświetlaniu stron – bezpośrednio z indeksu Google.
Google

Google Search Console jest oficjalnym narzędziem Google służącym właścicielom witryn internetowych do monitorowania stanu swoich serwisów w indeksie wyszukiwarki Google. Zarówno stanu zaindeksowania, jak i częściowo stanu technicznego. Umożliwia wgląd w to, jak roboty sieciowe postrzegają i interpretują dany serwis.

W przypadku podjęcia pewnych działań ręcznych wobec witryny, Google Search Console jest jedynym źródłem informacji o przyczynie zaistniałej sytuacji. Pośród narzędzi takich, jak Ahrefs czy Majestic, to GSC jest najbardziej rzetelnym źródłem informacji o profilu linkowym domeny. Dzięki zakładce “Skuteczność” (wcześniej “Analityka wyszukiwania”) można monitorować widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania.

search console

Sekcja “Skuteczność” – monitorowanie widoczności domeny

Zakładka “Skuteczność” w nowej wersji Google Search Console umożliwia analizowanie widoczności serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania pod kątem trzech podstawowych wartości:

  • liczby kliknięć,
  • liczby wyświetleń,
  • oraz średniej pozycji.

Dodatkowo na podstawie liczby wyświetleń oraz kliknięć wyliczana jest czwarta metryka – CTR (ang. Click Through Rate), czyli współczynnik klikalności.

Sekcja “Sprawdzanie adresu URL” – analiza pojedynczych podstron domeny

Narzędzie do sprawdzania adresu URL (and. URL Inspection Tool) jest jednym z możliwych sposobów weryfikacji, czy dany adres URL znajduje się w indeksie serwisu. Informuje o ewentualnych błędach w procesie skanowania i indeksacji podstrony, a także umożliwia zgłoszenie indywidualnej prośby o zaindeksowanie adresu.

Szczegółowe informacje, które można znaleźć w raporcie stanu adresu:
  • w jaki sposób robot sieciowy wykrył adres (np. poprzez mapę witryny),
  • kiedy miało miejsce ostatnie skanowanie podstrony i czy zakończyło się sukcesem,
  • jaki Googlebot skanował stronę (dla komputerów czy dla smartfonów),
  • czy podstrona nie jest zablokowana przed indeksacją (np. w pliku robots.txt lub przez meta tag robots),
  • jaki jest adres kanoniczny danej podstrony (w dwóch wariantach: wskazany przez użytkownika oraz wybrany przez Google).

Sekcja “Indeks > Stan” – globalna weryfikacja domeny

Raport dotyczący stanu zindeksowania witryny przez Google umożliwia wychwycenie błędów, które Googlebot napotkał podczas indeksacji witryny. Raport w standardowej wersji dotyczy wszystkich znanych podstron w danej domenie, ale jeżeli przez Search Console zostanie zgłoszona mapa witryny można przefiltrować listę komunikatów np. uwzględniając te, które dotyczą jedynie adresów z mapy.

Szczegółowe informacje, które można znaleźć w raporcie stanu adresu:
  • w jaki sposób robot sieciowy wykrył adres (np. poprzez mapę witryny),
  • kiedy miało miejsce ostatnie skanowanie podstrony i czy zakończyło się sukcesem,
  • jaki Googlebot skanował stronę (dla komputerów czy dla smartfonów),
  • czy podstrona nie jest zablokowana przed indeksacją (np. w pliku robots.txt lub przez meta tag robots),
  • jaki jest adres kanoniczny danej podstrony (w dwóch wariantach: wskazany przez użytkownika oraz wybrany przez Google).