Jak kolor roku 2021 może wpłynąć na web design?

Jak co roku wybrano kolor, a tym razem, parę kolorów, która ma się wyróżniać w niemal wszystkich trendach wnętrzarskich w 2021 roku. Jak ten okrzyknięty kolorystycznym mariażem duet wpłynie na web design?

To, że połączenie kolorów szarego z żółtym będzie stanowiło topową kolorystyczną parę Pantone dowiedzieliśmy się na początku 2021 roku, ale dopiero teraz możemy zauważyć jak ten kolorystyczny duet zaczął wpływać na wygląd stron, materiały reklamowe oraz oferowane przez naszych klientów produkty.

Wykorzystywanie połączenia żółtego i szarości nie jest w modzie niczym nowym, a tym bardziej spektakularnym, jednak niesie za sobą określoną symbolikę, która z chęcią wykorzystywana jest przez wielu web designerów.

Świat w obliczu trwającej pandemii przeszedł liczne transformacje, dla przedsiębiorców zamknął wiele drzwi, ale także otworzył kilka nowych możliwości, jak np. rozkręcenie biznesu online. Co za tym idzie, zwiększył popyt na sprzedaż w Internecie, a to z kolei zrodziło większe zapotrzebowanie na strony internetowe, sklepy on-line oraz dobrze prosperujące Social Media.

No dobrze, ale jaki to ma wpływ wykorzystywanie kolorów roku w web designie?

Na pozór by się wydawało, że niewielkie, jednak sporo firm, często nieświadomie, zaczęło widzieć swoją nową markę lub jej nowe oblicze w barwach, które kojarzą się z powstaniem czegoś nowego, z
nadzieją i z nowym początkiem. Nie od dziś wiadomo, że w symbolice za taki kolor uchodzi żółty. Wykorzystanie jego różnych odcieni na stronach internetowych, w logo marki czy w materiałach promocyjnych, może pozytywnie wpływać na utrwalenie wizerunku marki w umysłach jej odbiorców.

Czy jeśli wykorzystujemy wypracowaną już identyfikację wizualną naszej marki możemy sugerować się kolorami, które są dzisiaj na topie?

Tworzenie marki oraz jej spójnego wizerunku jest niezwykle istotne, bo właściwie wypracowana identyfikacja wizualna firmy jest w dużej mierze kluczem do jej sukcesu. Jednak, podobnie jak w modzie, sprawdzone pomysły można zawsze modyfikować i na ich podstawie stworzyć coś świeżego, nowego, coś co będzie korzystnie wpływać na wizerunek naszej marki. Każdy z nas potrzebuje czasem zmian, impulsu do czegoś, aby zmienić swoje postrzeganie czy upodobania. To samo tyczy się zmian na gruncie wizerunku marki. Nie bez powodu bardzo popularnym zabiegiem w marketingu jest rebranding, który ma na celu poprzez czasem małą, a niekiedy ogromną zmianę, kompletnie zmienić dotychczasowe oblicze marki i wprowadzić zupełnie nowy projekt, który będzie stanowił również o rozwoju naszej firmy.

Czy zmiany w web designie są potrzebne?

W świecie web designu bez zmian trudno funkcjonować. To one są motorem napędowym wielu nowych działań, projektów, podejść, a także pomysłów na tworzenie zupełnie nowych rozwiązań. Sugerowanie się w projektowaniu stron www chociażby określonym kolorem może w przyszłości skutkować wypracowaniem wielu kreatywnych i ciekawych rozwiązań, które otworzą drzwi do nowych projektowych możliwości. Zmiany – to one w dużej mierze determinują nasz rozwój, a także otwieranie się na nowe projekty i wyzwania, dzięki którym możemy osiągnąć jeszcze większy marketingowy sukces.