Prowadzenie social mediów firmy jest niezwykle istotne, o czym zresztą niejednokrotnie wspominaliśmy w swoich wpisach. Jednak, co tak naprawdę możemy zyskać dbając o odpowiednią reklamę swojej firmy poprzez takie portale jak Facebook czy Instagram?

Funkcjonowanie firmy na profilach społecznościowych generuje większy ruch na głównej stronie naszej marki. Umieszczanie w treści postów promujących lub bezpośrednio w opisie do zdjęć odsyłaczy w postaci linków, skutecznie namnaża dodatkowy ruch na naszej stronie. Czemu to takie ważne? Bo dzięki większej „klikalności” nasza strona zaczyna plasować się na wyższych rekordach w wynikach wyszukiwania. W skrócie: im większy ruch na stronie, tym skuteczniej dotrzeć do klienta.

Jak reklama na Facebooku może zwiększyć sprzedaż?

Zwiększenie zainteresowania naszym produktem, a co za tym idzie zwiększenie jego sprzedaży możliwe jest poprzez umieszczanie linków w treści postów, albo w opisach pod zdjęciami. Jednak, by wygenerować większy ruch na stronie, oprócz standardowego umieszczania odsyłaczy w treści, Facebook umożliwia umieszczanie płatnych reklam na portalu oraz proponuje stosowanie dedykowanych do tego narzędzi, jak chociażby Facebook Ads Manager.

Co zyskujemy poprzez wykorzystywanie narzędzi Facebook Ads?

Przede wszystkim mamy możliwość odpowiedniego profilowania odbiorców naszych treści, dopasowując do nich konkretnie zaplanowaną kampanie reklamową. Oprócz stosowania w opisach tzw. języka korzyści oraz promowania i konsekwentnego utrwalania wizerunku swojej marki w pamięci odbiorców, wykorzystywanie narzędzi od Facebooka pozwala na zwiększenie odbiorców naszych treści poprzez umieszczanie wykupionych reklam na wszystkich serwisach, które należą do tego serwisu. Dodatkowo, dzięki Facebook Ads Manager, mamy możliwość w pewien sposób kształtowania algorytmu naszych odbiorców, co oznacza, że jeśli zdecydujemy się zainwestować w droższą kampanię, ciekawe reklamy oraz kreatywne podejście do całego marketingu naszej marki, obserwatorzy będą skłonni obejrzeć treści i relacje tych firm, które mogą być dla nich po prostu atrakcyjne.

Oprócz inwestowania w płatne reklamy oraz zebrania już określonej grupy odbiorców, ważne jest, aby odpowiednio podtrzymywać ich uwagę. Doskonałym narzędziem, które pozwala na zwiększanie zasięgów jest organizowanie różnego rodzaju konkursów, rozdań. Pewnie każdy z nas widział choć raz konkurs na Facebooku, który polegał na polubieniu zdjęcia, napisaniu komentarza oraz udostępnienie postu z konkursem na swojej tablicy. Właśnie na tym polega zaangażowanie interakcji między odbiorcą a firmą oraz jednoczesnym zwiększaniem zasięgów, poprzez udostępnianie postów przez użytkowników biorących udział w konkursie.

Inwestowanie w płatne reklamy, tradycyjne prowadzenie profili biznesowych, czy tworzenie innych rozwiązań marketingowych to działania, które mogą realnie zwiększyć sprzedasz produktów. Funkcjonowanie w sieci oraz pokazywanie swojej działalności w mediach społecznościowych jest podstawową zasadą współczesnego marketingu, którą należy wdrażać w firmie od samego początku jej istnienia, aby móc w przyszłości cieszyć się rosnącym gronem odbiorców oraz coraz większymi wynikami sprzedaży naszych produktów lub usług.