Domena to inaczej adres internetowy twojej strony. Wpisanie jej w okno przeglądarki zapewnia łatwe odnalezienie witryny w internecie. To właśnie dzięki niej klienci będą mogli znaleźć twoją stronę, dlatego niezwykle istotny jest jej właściwy wybór. Jaką więc nazwę wybrać? Co zachęci klientów do odwiedzenia Twojej strony? Przeczytajcie poniższy artykuł – postaramy się pomóc.

Najważniejsze – nazwa domeny

Nazwa domeny to coś co będzie cię wyróżniać. To jeden z najważniejszych elementów internetowej tożsamości Twojej firmy w internecie. To właśnie na jej stworzenie trzeba poświęcić najwięcej czasu. O czym warto pamiętać przy wyborze domeny?

Oryginalnie

Dobrze dobrana domena powinna natychmiast kojarzyć się z Twoją firmą. Jeśli prowadzisz biznes możesz postawić po prostu na nazwę firmy. Możesz także użyć słów, czy sloganu który bezpośrednio kojarzy się z twoją działalnością czy tematyką strony.

Nie kopiuj

Niektórzy właściciele stron liczą na większą popularność dzięki skopiowaniu nazwy od kogoś innego – niestety nie jest to dobra droga, to raczej najlepszy sposób na zniechęcenie użytkowników. Postaw na zbudowanie własnej tożsamości – wykombinuj coś swojego.

Nie za dużo

Uwaga – nie za dużo znaków w Twojej domenie. Długie i skomplikowane nazwy to także nie jest dobre rozwiązanie. Nie utrudniaj klientom odnalezienia swojej strony. Wyobraź sobie, że poprzez infolinię chcesz skierować klienta na swoją stronę i podajesz mu jakiś długi i trudny adres – istnieje ryzyko, że on w ogóle nie trafi na Twoją stronę. Z technicznego punktu widzenia maksymalnie możesz użyć 63 znaków, ale doradzamy, aby nazwa była znacznie krótsza. Dobrym rozwiązaniem jest przedział od 4 do 30 znaków.

Łatwy zapis i wymowa

To cenna wskazówka – zapis niech będzie zbliżony do wymowy. Szczególnie przy klientach zagranicznych.

Nie dla liczb i znaków specjalnych

Większość domen składa się wyłącznie z liter. To kolejna cecha ułatwiająca użytkownikom wpisanie adresu Twojej strony.

Rozszerzenie

Rozszerzenie to ten element który pojawia się po nazwie i rozpoczyna kropką. Jednym z najpopularniejszych rozszerzeń jest rozszerzenie „.com” stosowane na całym świecie. To do niego przyzwyczajeni są użytkownicy internetu. Kolejnym bardzo popularnym rozwiązaniem jest domena krajowa, czyli rozszerzenie „.pl”. Możesz także użyci domeny drugiego poziomy, czyli np. „.com.pl”.

Na rynku dostępne są także domeny funkcjonalne takie jak: .org dla organizacji pozarządowych, czy .edu dla stron związanych z edukacją.

Popularne są także odnoszące się do konkretnych nisz rynkowych, np. „.hotel”. Tutaj także warto z nich skorzystać, bo nie są jeszcze tak popularne i łatwo je połączyć z wybraną przez nas nazwą.

Jak szukać?

To, że wymyślimy sobie domenę i wybierzemy rozszerzenie nie gwarantuje nam pełni sukcesu, bo może się okazać, że jest ona po prostu zajęta (niedostępna – ktoś już nas uprzedził z tym pomysłem). Dlatego podczas poszukiwań właściwej domeny warto posłużyć się wyszukiwarkami domen dostępnymi na większości popularnych serwerów hostingowych.

Jeśli posiadamy już serwer i poszukujemy kolejnej domeny to najlepiej szukać domen właśnie poprzez ten hosting. Posiadanie wszystkiego w jednym miejscu jest znacznie łatwiejsze. Oczywiście jeśli chodzi o serwer to warto wybierać takie, które mają dobrą obsługę i dobre ceny.

Zadbaj o to aby adres Twojej strony był łatwy do zapamiętania, to zapewni Ci powrót klientów w przyszłości.

Wybór domeny to bardzo ważne zadanie. To jeden z najważniejszych elementów przy budowie strony internetowej. Domena jest częścią brandingu, czyli budowania świadomości marki. Tutaj chodzi o utrwalenie pozytywnego wizerunku marki. Warto dać sobie czas i poświęcić na szukanie domeny nawet kilka dni. Dzięki temu w przyszłości przyciągniesz klientów i ułatwisz im powrót na Twoją stronę – a przecież o to chodzi!