Biznes przenosi się do Internetu i tego nie da się ukryć. Coraz więcej firm postanawia rozszerzyć swoją działalność sprzedażową o sprzedaż on-line. Niektórzy postanawiają zupełnie zrezygnować z usług stacjonarnych i przenoszą się do Internetu. Jeszcze inni postanawiają dopiero zacząć swoją przygodę ze sprzedażą, a więc potrzebują postawić sklep internetowy od zera.

Obojętnie, czy jesteś już sprzedażowym wyjadaczem, czy dopiero raczkujesz w temacie, jeśli chcesz wykorzystać Internet do sprzedaży swoich produktów, musisz wiedzieć, jaki CMS najlepiej wybrać pod budowę sklepu internetowego.

CMS, czyli co?

CMS, czyli z ang. Content Managment System, to system zarządzania treścią, który umożliwia założyć, a następnie administrować stronę internetową bez potrzeby znajomości języków programowania. Dzięki wyborowi odpowiedniego systemu do zarządzania treścią stworzenie prostego sklepu internetowego nie jest czasochłonne, a jego obsługa będzie bardzo prosta.

Wśród dostępnych CMS-ów na rynku jest wiele darmowych systemów do zarządzania treścią, które doskonale sprawdzą się dla sklepu internetowego.

Poniżej przedstawiamy kilka najpopularniejszych z nich:

  1. PrestaShop – jeden z popularniejszych darmowych systemów dedykowany dla sklepu internetowego. Narzędzie to jest bardzo intuicyjne i proste w obsłudze, a możliwości tego CMSa pozwalają na stworzenie bardzo estetycznego i rozbudowanego sklepu on-line.
  2. Magneto – kolejna darmowa, bardzo ciekawa propozycja w systemie OpenSource CMS, która pozwala na postawienie dość prostego sklepu, ale za to z możliwością skoordynowania go ze stanami magazynowymi, co z pewnością ułatwia zarządzanie zarówno sklepem, jak i jego zasobami.
  3. WooCommerce – trzeci z popularniejszych systemów zarządzania treścią. Aplikacja ta działa w oparciu o inny CMS, czyli WordPress. Ta propozycja sprawdzi się dla każdego, kto oprócz fizycznych produktów posiada w swojej ofercie usługi cyfrowe, które po zakupie, można pobrać bezpośrednio ze sklepu. Rozwiązanie takie na pewno znajdzie wielu zwolenników.
  4. Shopify – platforma ta posiada wiele przydatnych narzędzi i proponuje ciekawe rozwiązania także dla zwiększenia sprzedaży. CMS pozwala m.in. na tworzenie sklepu, zarządzanie produktami i obsługiwanie wszystkich zamówienia w jednym panelu.

Oprócz wyżej wymienionych platform e-commerce należy wymienić również takie narzędzia, jak: BigCommerce, OpenCart czy chociażby IAI-Shop lub Shoper. Jednak cztery wyżej wymienione propozycje są uznawane za najbardziej popularne narzędzia do intuicyjnego oraz prostego zarządzania sklepem internetowym.