Właściwa ocena strony internetowej pod kątem jej popularności, użyteczności dla aktualnych trendów, czy w końcu jej pozycjonowania pozwala na wykrycie jej błędów, a także powodów przez które strona się wolno ładuje. W celu zdiagnozowania możliwych usterek, przez które witryna nie działa tak, jak powinna tworzy się audyt SEO, którego celem jest specjalistyczna diagnoza strony www pod kątem technicznym, użytkowym, a także wizualnym.

Dzięki profesjonalnej ocenie skali problemów strony internetowej, zyskujemy możliwość ich szybkiego rozwiązania, a przede wszystkim, otrzymujemy możliwość wdrażania coraz lepszych i bardziej sprawdzonych ulepszeń, które pozwolą na lepsze pozycjonowanie witryny w Internecie.

Kontroli w zakresie audytu SEO podlegają:

  • budowa strony od zaplecza, czyli analiza jej struktury i zawartości (tzw. audyt on-page)
  • analiza „klikalności”, czyli badania ruchu na stronie oraz tego, jak strona się zachowuje pod kątem pozycjonowania jej określonych treści,
  • aspekt wizualny, czyli dokładna analiza wyglądu witryny, sposobu rozmieszczenia linków, nawigacji na stronie oraz innych zasobów wizualnych na niej widocznych.

Czy audyt SEO jest potrzebny?

Badanie oraz analizowanie strony w wyżej wskazanych trzech aspektach jest bardzo istotne w zakresie pozycjonowania strony w wyszukiwarce. Strona powinna spełniać określone wymogi techniczne, a jej zasoby powinny być tworzone w taki sposób, aby uzyskać jak największy ruch. W kontekście optymalizacji stron pod Google, systematyczne przeprowadzanie audytów jest równie istotne, bowiem wdrażanie ulepszeń oraz stosowanie się do obecnych trendów pozycjonowania, pozwala na dopasowanie struktury strony www do aktualnych algorytmów.

Kiedy najlepiej przeprowadzić kontrolę strony?

Najlepszym momentem na przeprowadzenie audytu witryny jest jej planowana przebudowa, albo potrzeba wprowadzenia zmian. Planowanie nowej wersji strony, również od jej zaplecza technicznego, pozwala na wyeliminowanie powstałych błędów, a także dostosowanie jej do aktualnych wymogów algorytmów. Przeprowadzenie audytu SEO w tym czasie pozwala również na zaplanowanie odpowiedniej strategii, a także planu zmian, na którego podstawie będzie można dokonać jakościowych ulepszeń oraz wdrożyć rozwiązania, które ulepszą pozycjonowanie witryny w Internecie.

Kto powinien przeprowadzić audyt SEO?

Strona internetowa powinna być kontrolowana przez profesjonalnych webmasterów oraz webdesignerów, którzy będą w stanie określić jej zwartość techniczną, strukturę oraz oszacować zakres planowanych usprawnień. Jeśli nasza strona www była tworzona dawno temu, a jej zawartość nie wymaga dużych zmian, warto poddać ją ocenie przez specjalistów IT.

Wdrożenie zmian oraz usprawnień, które są zgodne ze standardami algorytmów oraz sprzyjają użytkownikom, może w dużej mierze przyczynić się do wzrostu popularności witryny, a tym samym pozytywnie wpłynąć na jej pozycjonowanie w Google.