Logo to forma graficzna, która służy do identyfikacji marki czy przedsiębiorstwa. Jest jednym z najważniejszych narzędzi marketingowych. Odpowiednio przygotowane logo może zwiększyć popularność i rozpoznawalność danej firmy. Może również wpłynąć na to, jak postrzegamy daną firmę.
Więcej informacji o samym procesie projektowania logo znajdziesz w naszym artykule: Projektowanie logo
Coraz więcej przedsiębiorców wie o tym, że profesjonalne logo jest bardzo ważnym elementem wizerunkowym firmy. Przede wszystkim pozwala ją odróżnić od konkurencji na rynku. Profesjonalne logo ma tak naprawdę charakter marketingowy. Identyfikuje firmę z danym obrazkiem graficznym, co jest szczególnie ważne dla konsumentów, którzy są typowymi wzrokowcami. Poza tym idealnie dopasowane do potrzeb firmy logo sprawi, że klienci będą wybierać nasz produkt, a nie konkurencji.
Czym jest księga identyfikacji wizualnej?
Inaczej „księga tożsamości” lub Corporate Identity Guide. Zbiór zaleceń, jak własciwie wykorzystywać elementy identyfikacji wizualnej marki, a więc poszczególnych symboli tworzących jej wizerunek.
- Zasady zawarte w księdze mają być drogowskazem w zachowaniu spójnego obrazu firmy. Czyli logo jest tam tylko jedną ze składowych.
- Księga identyfikacji wizualnej, oprócz tak podstawowych elementów jak logo, typografia, kolorystyka, obrandowanie oddziałów firmy, wzory materiałów biurowych czy styl bilbordów, może też zawierać wytyczne dotyczące szablonów informacji prasowych, e-maili, prezentacji multimedialnych pokazywanych klientom, a nawet dress codu kadry pracowniczej.