Czy pojawienie się firmy w sieci jest dla rozwoju marki wystarczające? Jak dotrzeć ze swoim biznesem, produktami oraz usługami do dużego grona odbiorców? Jak zabiegać o ich uwagę? Te pytania zadaje sobie każdy przedsiębiorca, który stara się rozkręcić swój biznes w Internecie.
W tym wpisie weźmiemy na warsztat digital marketing, czyli zastanowimy się nad tym, jaki kanał dystrybucji informacji wpływa na zwiększanie popularności marki w Sieci.

Strona internetowa i co dalej?

Każdy z nas wie, że strona www to podstawowe źródło, za pomocą którego rozpowszechniamy informacje o naszej marce. Wykorzystujemy ją do oferowania naszych produktów, usług, a także staramy się budować na niej miejsce dla spotkań społeczności naszych odbiorców oraz do budowania contentu, który ma być jakościowy, przydatny oraz spójny z naszą ogólna wizją marki. Ale czy strona www jest dla naszej firmy wystarczająca?

W świecie seo marketingu strona internetowa to podstawa, na której można budować kolejne kanały dystrybucji informacji oraz za pomocą których popularyzuje się wiedzę o naszych produktach lub usługach. Jakie więc kanały pomagają w budowaniu tego cyfrowego przedsięwzięcia?

Marketing społecznościowy

Facebook, Instagram, YouTube, Twitter – wszystkie te portale stanowią przydatne narzędzie do jeszcze większej ekspansji informacji o Tobie, Twojej marce i Twoich produktach. Umiejętne prowadzenie sociali Twojej firmy skutecznie zwiększy Twoje zasięgi oraz umożliwi budowanie swobodnej relacji z Twoimi klientami.

Reklamuj się, ale z głową

Internet, to nie słup reklamowy, chociaż wiele firm zapomina o tym, jak łatwo odstraszyć odbiorców przez zbyt ekspansywnym reklamowaniem swoich produktów. Reklama może bardzo pomóc, ale równie dobrze może zaszkodzić wizerunkowi Twojej marki. Dlatego ważne jest, aby mieć koncept na kreatywną i ciekawą reklamę oraz skierować ją do określonego grona odbiorców.

E-mail i newsletter

Dystrybuowanie informacji o swoich produktach poprzez e-mail, to również ważna część marketingu cyfrowego. Dbanie o relacje z klientem, to podstawa do dobrze funkcjonującego biznesu. Dlatego niezwykle istotne jest umożliwienie swobodnego kontaktu z odbiorcą poprzez e-mail lub chatbox dostępny na stronie.

Dodatkowym narzędziem do informowania o akcjach promocyjnych, zniżkach czy o pojawieniu się nowego produktu lub usługi jest newsletter. Dzięki niemu Twój klient nie będzie musiał odświeżać strony, aby dowiedzieć się o promocji, a wszystkie te informacje otrzyma bezpośrednio na swoją skrzynkę e-mail.

Dystrybucja informacji o firmie, jej produktach i usługach to najważniejsze działanie dążące do trafienia do jak największego grona odbiorców. Jednak należy pamiętać, aby to, co udostępniamy, z czym identyfikuje się nasza marka oraz co oferujemy było przekazywane w sposób spójny, ciekawy, a przede wszystkim prawdziwy. Każda akcja marketingowa i reklamowa naszej marki musi być przemyślana i zgodna z ogólna misją i ideą naszej marki, bo tylko wtedy grono naszych klientów będzie w stanie nam zaufać i zostać z nami na dłużej.