Optymalizacja stron

SEO, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych

Co liczy się najbardziej w branży internetowego marketingu, oferowania swoich usług i produktów w sieci? CZAS. Zastanawiasz się dlaczego to właśnie ten czynnik jest najważniejszy w kontekście efektywnego marketingu?

Każdy potencjalny klient zainteresowany zakupem konkretnego produktu lub realizacji określonej usługi, będzie szukał takiej firmy, która pokaże mu się w wynikach wyszukiwania jako pierwsza, a jej strona będzie estetyczna, responsywna i bardzo intuicyjna. Te trzy przymiotniki determinowane są czasem. Klient chce kupić coś szybko, łatwo i skutecznie. Dlatego jeśli chcesz osiągnąć najlepsze wyniki w sprzedaży musisz w krótkim czasie zawalczyć o uwagę Twojego przyszłego klienta i sprawić, aby dokonał transakcji właśnie u Ciebie.

Jak tego dokonać? Po pierwsze – dowiedz się jak działa SEO, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek. Po drugie – zgłoś się do nas 😊.

Daisoft Agencja kreatywna

SEO odpowiada przede wszystkim za poprawę widoczności wyników wyszukiwania Twojej strony. Co za tym idzie? Odpowiadamy: same korzyści, a przede wszystkim: szybkość wczytywania się strony, więcej „kliknięć” i odpowiednia optymalizacja.

Powiązanie Twojej strony z Twoimi profilami w social mediach i YouTube zajmie nam kilka chwil, a Twoja strona będzie dzięki temu wyżej pozycjonowana. A wiadomo, że im wyżej na liście, tym większe prawdopodobieństwo, że potencjalny klient trafi właśnie do Ciebie.

Szybkość i czas wczytywania się Twojej strony dla potencjalnego klienta są niezwykle istotne, bo to one w głównej mierze decydują o tym, czy klient postanowi pozostać na Twojej stronie, czy zamknie z niecierpliwości okno wyszukiwarki i przejdzie do witryny Twojej konkurencji. Jak zatem poprawić szybkie wczytywanie Twojej strony? Jak ważna jest jej optymalizacja? Rozwiązań może być kilka.

Po pierwsze: Długo jeszcze? Czyli zbyt długi czas wczytywania się strony.

Długie wczytywanie się strony może być spowodowane zbyt obciążonym serwerem, co w praktyce oznacza, że niektóre firmy hostingowe wrzucają zbyt wiele stron, co znacznie wpływa na jego obciążenie. Jeśli zależy Ci na tym, aby Twoja strona wczytywała się szybciej, zaproponujemy Ci serwer, który będzie szybki, w dobrej cenie i w pełni spełni Twoje oczekiwania.

Po drugie: Giga obrazy, czyli zła kompresja plików graficznych.

Źle skompresowane obrazy, o zbyt wielkim rozmiarze zabierają ogrom miejsca na serwerze, co oczywiście również wpływa na szybkość ładowania się Twoje strony. W tym zakresie również możemy Ci pomóc. Podpowiemy, ja odpowiednio skompresować grafiki, aby nie straciły na jakości i ładowały się w ekspresowym tempie.

Po trzecie: Responsywność.

Słowo klucz, które w dobie ery postpecetowej, w której żyjemy, czyli w czasach, kiedy bardziej użytkowe stają się przenośnie urządzenia mobilne a nie komputery, musimy dopasować stronę www do różnych szerokości ekranów urządzeń, z których nasi klienci korzystają. Dlatego responsywność strony www, to jedna z pierwszych usług, jaką proponujemy naszym klientom, więc jeśli jeszcze nie masz strony, która jest odpowiednio zoptymalizowana – zajmiemy się tym.

na czym to polega?

Właściwy serwer

Aby Twoja strona przyciągała dużo liczbę klientów, musi przede wszystkim szybko się ładować
i działać sprawnie. Tu warto powtórzyć ponownie to, co gra w SEO główną rolę: CZAS. Czas to pieniądz, a pieniądz to coś, co może dać Ci twój klient, który wybierze Twoją stronę, a nie stronę konkurenta. Dlatego zadbaj o to, aby serwer, na którym będzie postawiona Twoja strona www był odpowiedni i zapewniał ekspresowe ładowanie się Twojej witryny.

Nasz zespół pomoże Ci dobrać właściwe parametry serwera, dostosowane do Twoich indywidualnych potrzeb. Jeśli, więc prowadzisz sklep i masz dużą liczbę odwiedzających, którzy skarżą się na długi czas wczytywania się strony lub niemożliwości dokonania zakupów – wybierz nas, pomożemy usprawnić Ci ten proces dobierając właściwą ofertę.

Bezpieczeństwo

Zabezpieczanie stron internetowych stało się priorytetem przedsiębiorców i osób tworzących strony internetowe. Rosnąca ilość danych przechowywanych i gromadzonych na stronach internetowych spowodowała nasilenie się ataków hakerskich. Dlatego ważne jest, aby zadbać o odpowiednie bezpieczeństwo danych, które zminimalizuje ryzyko ich zniszczenia lub utraty w wyniku kradzieży.

Jak zadbać o odpowiednie bezpieczeństwo strony?

Jednym z podstawowych narzędzi chroniących strony internetowe jest Certyfikat SSL. Jest to narzędzie, które ma za zadanie poświadczenie wiarygodności domeny lub domeny i jej właściciela. SSL potwierdza bezpieczeństwo zaszyfrowania danych, które są przesyłane pomiędzy użytkownikiem, a serwerem.
W dużym skrócie można powiedzieć, że gwarantuje on poufność danych i komunikacji pomiędzy stroną internetową, serwerem i użytkownikami.

Kompresja obrazów

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy lub nawet zwykłą stronę www, to musisz wiedzieć jak zoptymalizować grafikę na stronie internetowej. Odpowiednia kompresja obrazów jest ważna z dwóch względów: może być dodatkowym narzędziem służącym do wyszukiwania Twojej strony za pomocą wyszukiwarki zdjęć Google oraz z uwagi na czas ładowania się witryny. Dobra optymalizacja grafiki może być jednym z istotniejszych elementów budowania udanego biznesu, w tym np. sklepu internetowego.

JEŻELI KIEDYKOLWIEK, ZASTANAWIAŁEŚ SIĘ:

  1. Dlaczego podczas wyszukiwania grafiki, Google nigdy nie pokazuje moich zdjęć?
  2. Jak dobrze zoptymalizować grafikę na stronie internetowej, aby przyciągnąć więcej odwiedzających i zamienić ich w klientów?
  3. Czy muszę dodawać atrybut ALT do wszystkich moich grafik?
  4. Jaka jest różnica między rozszerzeniami graficznymi typu JPEG, GIF i PNG oraz kiedy ich używać?

Dobrze trafiłeś, bo odpowiemy Ci na te, jak i inne kwestie związane z właściwą optymalizacją obrazów na Twojej stronie.

Social media

Social Media – kto w dzisiejszych czasach z nich nie korzysta? To doskonałe narzędzie do tego, aby odpowiednio wypromować i wypozycjonować swój biznes. Dobrze prowadzony Facebook, fanpage strony i Instagram firmowy skutecznie oddziałują na klienta, a dzięki temu bardzo pozytywnie wpływają na wizerunek marki. Dzięki odnośnikom w social mediach można zwielokrotnić ilość ruchów na stronie, a co za tym idzie podbić „klikalność”. W prowadzeniu firmowych sociali ważne jest, aby nie wykorzystywać ich tylko i wyłącznie do umieszczania tam samych odnośników przekierowujących do danego produktu na stronie. Link – oczywiście jest najważniejszy, bo wpływa na zasięgi i większe zainteresowanie potencjalnych klientów, ale – nie możemy zapominać, że musi on być przede wszystkim częścią treści. Dlatego zamieszczane posty muszą przykuwać uwagę odbiorcy ciekawym opisem, treścią oraz estetyką np. poprzez ciekawą grafikę lub zdjęcie. Ponad to, w przypadku Facebooka należy pamiętać, aby wszystkie umieszczane na nim wpisy były publiczne, ponieważ roboty Google poruszają się po serwisie jak niezalogowany użytkownik, dlatego nie należy blokować dostępu do wpisów, aby nie ograniczać ich widoczności.

Zdajemy sobie sprawę, że nie każdy ma czas i pomysł na ciekawe prowadzenie firmowych social mediów. Dlatego, jeśli zależy Ci na kreatywnym i profesjonalnym prowadzeniu fanpage’ów – zgłoś się do nas. Zajmujemy się profesjonalną obsługą i prowadzeniem mediów społecznościowych firm. Zadbamy o odpowiednią oprawę graficzną oraz oferujemy pomysły na posty publikowane kilka razy
w tygodniu. Ponad to, oferujemy pomoc w zakresie reklamowania produktów oraz popularyzowania wydarzenia firmowego w social mediach. Jeśli zależy Ci na większym ruchu na stronie, atrakcyjnych postach i kreatywnym prowadzeniu mediów społecznościowych – napisz do nas.

Słowa kluczowe

Stosowanie właściwych słów kluczowych jest niezbędne, jeśli chcesz, aby Twoja strona była dobrze widoczna w wyszukiwaniach w Google. Ich dobór jest ważny na każdym etapie tworzenia witryny i sklepu. Treści zamieszczane na Twojej stronie, oprócz tego, że powinny być ciekawe i zachęcające do zakupu lub korzystania z danej usługi, muszą być zredagowane z użyciem odpowiedniego klucza. Profesjonalne posługiwanie się słowami kluczowymi w treściach pozwala na to, aby każdy potencjalnie zainteresowany Twoimi produktami użytkownik, mógł trafić właśnie do Ciebie.

Źródeł słów kluczowych jest bardzo wiele, ale należy pamiętać, że nie wszystkie z nich są tak samo skuteczne. Przy ich doborze warto wziąć pod uwagę:

Zakres swoich usług oraz oferowane produkty. Dla przykładu: użytkownik, który szuka sklepu z obuwiem męskim w Łodzi, nie wpisze do wyszukiwarki pytania: „gdzie kupię obuwie męskie w Łodzi?” Zamiast tego wybierze: „sklep z obuwiem męski młódź”. Podobnie będzie w przypadku, gdy odbiorca będzie potrzebował serwisu komputerów w Warszawie. Pierwszą frazą, jaką wpisze w wyszukiwarkę będzie: „naprawa komputerów warszawa”. Przykładów takich fraz jest nieskończenie wiele, ale każdy z nich pokazuje, że użytkownikom zależy na szybkiej odpowiedzi i ekspresowym znalezieniu produktu lub usługi, która w danym momencie jest mu potrzebna. Nie bez powodu nazywamy te frazy słowami kluczowymi – są one bowiem kluczem, po którym poruszają się użytkownicy Internetu, aby w jak najszybszym czasie trafić na szukane przez siebie usługi lub produkty.

Sugestie Google – gdy wpisujesz do wyszukiwarki Google dane słowa, sprawdź, jakie wyniki pojawiają się poniżej. Zwróć uwagę na te z najniższej pozycji, oznaczonej jako „wyszukiwania podobne” oraz te w polu do wpisywania słów kluczowych. Podpowiedzi wyświetlane w wyszukiwarce zobrazują Ci, jakie słowa są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników.

Natomiast, jeśli korzystasz z AdWords, możesz zobaczyć podpowiedzi na swoim koncie AdWords, korzystając z narzędzia Planer Słów Kluczowych.

W zakresie słów kluczowych można również sobie pomóc różnymi narzędziami do tego dedykowanymi. W Internecie znajdziesz wiele programów, które analizują zawartość strony i określają na podstawie treści zamieszczanych na stronie najpopularniejsze słowa dla danej branży oraz podsuwają najlepsze słowa kluczowe dopasowane do Twoje strony.

Wzrost liczby odwiedzin

Droga do dobrze prosperującej, a tym samym zarabiającej strony jest nadzwyczaj kręta i wyboista, ale nie oznacza to, że nie warto jej pokonywać. Jeśli tylko w budowaniu swojej marki zainwestujesz
w odpowiednie narzędzia SEO polegające na promowaniu oraz podbiciu skuteczności wyszukiwania odpowiednich fraz, szybko zobaczysz, że Twoja strona cieszy się większą liczbą odwiedzających,
a media społecznościowe Twojej firmy stworzyły fajną społeczność klientów, którzy chcą do Ciebie wracać. Warto zadbać o to, aby na Twojej stronie był wartościowych ruch, bo to on wpływa na większą konwersje: począwszy od kliknięć w reklamy, linki partnerskie aż pod sprzedaż autorskich szkoleń.

Odpowiedni ruch na stronie internetowej można fizycznie porównać do restauracji znajdującej się przy ruchliwej ulicy. Im większy ruch, tym większe prawdopodobieństwo pozyskania nowych klientów.
W tym pomaga sama psychologia, jak i profesjonalne i wartościowe narzędzia marketingu internetowego. Dlatego warto zainwestować w profesjonalne narzędzia SEO i umacniać swoją pozycję w Internecie. W końcu im większa widoczność – tym większa sprzedaż.

Powyższe punkty, jak i rady dotyczące wpływu odpowiedniego wykorzystywania narzędzi na skuteczność wyświetleń, to tylko kilka zagadnień z długiej listy internetowego marketingu. Mamy nadzieję, że dzięki naszym treściom zrozumiałeś zagadnienie SEO, które przekonało Cię do tego, aby zapoznać się z naszą ofertą, dzięki której wszystkie powyżej opisane punkty będą profesjonalne realizowane oraz wdrażane na stronach, które nam powierzysz. Jeśli masz jeszcze jakieś wątpliwości lub chcesz dowiedzieć się czegoś więcej, napisz do nas koniecznie. Pomożemy Ci we wszystkim, co związane jest z odpowiednią optymalizacją stron www, prowadzeniu social mediów oraz promowaniu marki w Sieci.