Jak większość z nas wie, algorytmy Google dynamicznie się zmieniają. Praktycznie, co kilka miesięcy pojawiają się nowe „wytyczne”, które wyznaczają nowy porządek oraz sposób dla pozycjonowania zapytań wyszukiwania w internecie. Co nowego zatem można dzisiaj dostrzec w świecie web developmentu?

Coraz więcej użytkowników oraz użytkowniczek internetu korzysta z wyszukiwani głosowych. Możliwość znalezienia interesujących ich fraz poprzez voice search, choć jest bardzo wygodne i szybkie, to stawia nowe wyzwania dla pozycjonowania strony. Poprzez wyszukiwanie głosowe, mnoży się ilość zapytań, co skłania do zmiany podejścia w SEO marketingu, czego poniekąd wynikiem jest dążenie do jak największego uporządkowania treści na stronie www. Taką organizację w witrynie nazywamy pillar page.

Co oznacza pillar page w praktyce?

Z praktycznego punktu widzenia w tym terminie mieszczą się wszystkie działania, które mają za zadanie uporządkowana treści na stronie tak, aby były „atrakcyjne” pod algorytmy wyszukiwarek, a także użytkownika. Pillar pages tworzy się poprzez zorganizowanie treści w taki sposób, aby użyte w nich frazy były odpowiednie pod wyszukiwania, a także umożliwiały linkowanie do bardziej urozmaiconych i rozbudowanych zapytań.

Jednak warto wspomnieć, że pillar page, to nie tylko dobrze zorganizowana treść, to przede wszystkim planowanie działań w zakresie struktury treści. Co to oznacza?

Strona www firmy, która może być uznawana za pillar page, to witryna, na której pojawiają się wartościowe treści, odpowiedni content, który dzieli się na różnorodną tematykę, ale przy tym jest odpowiednio zorganizowany na stronie. To treści rozbudowane, które w wyczerpujący sposób odpowiedzą na zapytanie użytkownika.

Przy planowaniu organizacji contentu na stronie, trzeba pamiętać, aby zorganizować treść w taki sposób, aby dzieliła się na kilka głównych i wartościowych tematów, a następnie w swojej strukturze miała odnośniki do podtematów branżowych, które również uzupełnią merytorykę całej witryny. Dodatkowo, aby nasza strona była tzw. pillar page, należy zadbać o odpowiednie linkowanie wewnętrzne do naszych podstron, które wiążą się z treściami głównymi na naszej witrynie.

Odpowiedzieliśmy w skrócie jak działają pillar pages, ale skąd bierze się ta dynamika zmian w algorytmach?

 Głównym powodem, dla którego nieustannie zmieniają się algorytmy Google jest oczywiście ciągła transformacja zapytań użytkowników. Użytkownicy tworzą to coraz bardziej złożone zapytania, do czego przyczyniło się zresztą, wcześniej wspomniane voice search. Algorytmy sterają się nadążyć za potrzebną użytkownika, a SEO marketingowcy za algorytmami. W taki sposób powstają samonapędzająca się machina, która będzie działać do skutku.