Posiadanie portfolio na stronie www, zwłaszcza jeśli zajmujemy się biznesem kreatywnym, to niezbędny element strony internetowej. Dzięki niemu pokazujemy klientowi kim jesteśmy i czym się zajmujemy oraz jakie usługi produkty może on od nas otrzymać.

Dzięki portfolio możemy zaprezentować swoje usługi oraz sposób ich realizacji. Powinno być naszą wizytówką oraz zachęcić klienta to wybrania właśnie naszych usług lub produktów.

Jak powinno wyglądać portfolio?

Portfolio powinno być zaprojektowane w bardzo fajno i  przejrzysty i ciekawy sposób. Jego wygląd powinien korespondować z designem marki oraz stylem naszej witryny www. W zależności od profilu działalności naszego biznesu, portfolio powinno zawierać nasze najciekawsze realizacje. Częstym błędem jest wrzucanie do portfolio wszystkich naszych prac. Ilość udostępnionych realizacji może przytłoczyć klienta, przez co nie będzie on potrafił subiektywnie ocenić, czy projektu mu się podobają, czy nie.

Ważnym aspektem portfolio na stronie www jest jego regularna aktualizacja. Tworzenie rzeczy kreatywnych jest długim procesem, podczas którego zmienia się nasz styl, sposób podejścia do realizacji usługi, a przede wszystkim rozwija się technologia, która również wpływa na sposób realizacji projektów. Ponad to, klient który chce zlecić nam wykonanie zlecenia, decyduje o tym właśnie na podstawie aktualnych naszych projektów, a nie na podstawie prac, które tworzyliśmy kilka lat temu.

Pokaż swoją wszechstronność

W tworzeniu portfolio niezwykle ważna jest różnorodność naszych projektów. Na naszą stronę www trafiają odbiorcy o różnych gustach. Dlatego warto w swoim portfolio zamieszczać projekty, które wykonywaliśmy dla różnych zleceniodawców, o różnym profilu działalności. Wszechstronność oraz różnorodność w biznesie kreatywny, to bardzo duży atut, który niejednokrotnie przesądza o tym, czy klient zleci nam wykonanie zlecenia.

Od technicznej strony ważnym jest, aby portfolio było skonstruowane w intuicyjny oraz łatwy do poruszania się po stronie sposób. Stosowanie takich narzędzi nawigacyjnych, jak: strzałki w bok, na dół, lista rozwijalna, czy też przejście do kolejnego projektu poprzez przyciska CTA sprawi, że Twoje portfolio będzie czytelniejsze, a jego przeglądanie będzie łatwe i komfortowe.

Dlaczego warto zadbać o udostępnienie portfolio na stronie www?

Katalog Twoich prac jest dla klientem fundamentem, na podstawie którego podejmie decyzję o wybraniu Twoich usług bądź produktów. Atrakcyjność oraz sposób prezentacji Twoich prac będzie dla klienta kluczowy w ocenie Twoich projektów względem konkurencji. Warto zatem zadbać o samego początku o stworzenie oraz publikowanie portfolio, które będzie doskonałą wizytówką dla Twojego biznesu.