Budowanie marki w Sieci wiąże się z dużą częścią pracy, której na pozór nie widać. Mowa tu zwłaszcza o konkretnych działaniach promujących, prowadzących do zwiększania zasięgów strony www oraz związanych z tworzeniem odpowiedniej relacji z Klientem. Wykorzystuje się do tego konkretne narzędzia, a jednym z nich jest pozycjonowanie strony www.

Na czym polega pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie, jak sama nazwa wskazuje, polega na uplasowaniu strony internetowej na jak najwyższym miejscu w wynikach wyszukiwania. Możliwe jest to dzięki używaniu odpowiednich fraz w treściach, które publikujemy na stronie.

Jak to wygląda w praktyce?

Po wpisaniu w wyszukiwarkę google interesującej nas frazy, np. strony www Bydgoszcz, wyświetli nam się kilkanaście stron. Ich kolejność nie jest przypadkowa, bowiem jest uzależniona od kilku czynników. My skupimy się w tym wpisie na dwóch najważniejszych.

Po pierwsze: dopasowanie frazy zgodnie z typem wyszukiwania konkretnych usług przez Klientów. Każdy odbiorca, który potrzebuje określonej usługi bądź produktu, chce w szybki oraz skuteczny sposób trafić na producenta lub usługodawcę, którego oferta będzie odpowiadała jego oczekiwaniom. Jeśli klient mieszka w Bydgoszczy, a potrzebuje zlecić wykonanie strony www, bardziej prawdopodobne jest to, że wpisze w wyszukiwarkę frazę: strony www Bydgoszcz, aniżeli: gdzie zlecić wykonanie strony www w Bydgoszczy? Niby to błahe porównanie, ale jednak wiele mówi o preferencjach odbiorców, a jego zrozumienie pomaga dopasować treści na stronie w sposób odpowiadający zapytaniom w wyszukiwarce oraz jest zgodne z mechanizmami jej algorytmu.

Po drugie: Linkowanie produktu i usługi w treściach udostępnianych w Social Mediach.
Przy pozycjonowaniu warto określić powiązanie danej treści z konkretną usługa lub produktem. Można to robić za pomocą hasztagów, pod którymi będą znajdować się skorelowane ze sobą treści lub poprzez promowanie danej usługi i/lub produktu na blogu, postach na FB lub poprzez wpisy na Instagramie.

W tworzeniu treści, zarówno w Social Mediach, jak i bezpośrednio na stronie www, należy pamiętać, aby każde hasło lub użyta fraza mogła służyć jako potencjalne keywords, które będą bezpośrednim odnośnikiem do promowanego produktu lub usługi. Ponad to, zawsze warto mieć na uwadze możliwość swobodnego wstawiania odnośników pod oznaczonymi przez nas zdaniem lub frazą, które przekierują do interesującego odbiorcę artykułu lub produktu powiązanego z poprzednim użytym przez niego wyszukiwaniem.

Dzięki stosowaniu takich technik marketingowych, produkt jest odpowiednio lokowany oraz przyczynia się bezpośrednio do zwiększenia zasięgów oraz popularności strony, a co za tym idzie wpływa pozytywnie na ilość jej wyświetleń.

Pozycjonowanie – o czym pamiętać?

W pozycjonowaniu, tak jak w każdych działaniach związanych z marketingiem treści, należy pamiętać o tym, aby tzw. popularne frazy były przemycane do treści w sposób przystępny, naturalny oraz nienachalny. Treść naszpikowana samymi słowami kluczowymi oraz brakiem sensu logicznego, szybko zostanie przez odbiorcę zidentyfikowana jako sztuczna, a co za tym idzie mało wiarygodna. Przy tworzeniu materiałów pozycjonujących należy również mieć na uwadze poprawność konstruowania fraz. Algorytmy wyszukiwarki Google są dosyć precyzyjne dlatego pozycjonują treści, które są identyczne z zapytaniem skonstruowanym przez samego użytkownika. Dlatego szybciej pozycjonują hasła nieodmienione oraz w formie bezokolicznika. Mimo to, warto na stronie www wkomponować szukane frazy w taki sposób, aby naturalnie wynikały z kontekstu zdania oraz zmuszały do użycia potrzebnej dla nich formy. Nie należy przesadzać z „suchymi” wyrażeniami, ponieważ odbiorca od razu to wychwyci, a to zdecydowanie negatywnie wpłynie na ogólny odbiór strony www naszej firmy.