Pozycjonowanie strony to już niemalże obowiązek dla przedsiębiorców, którzy skupiają się na pozyskiwaniu nowych klientów. Coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z usług SEO, których celem jest zwiększenie ruchu na stronie oraz jej widoczności.

Wysoka pozycja słów kluczowych w wynikach wyszukiwania dają spory ruch na stronie, który może przełożyć się na zainteresowanie naszą ofertą. Aby dość do wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania trzeba poszukać specjalistów SEO, którzy zajmą się wyceną, linkowaniem oraz optymalizacją strony www. Efektem takie współpracy – dość długofalowym – jest większa widoczność naszej domeny w Google oraz większy przepływ użytkowników przez naszą witrynę. Dobrym efektem pozycjonowania jest wzrost liczby klientów zainteresowanych nasza ofertą, a w rezultacie zwiększona sprzedaż naszych produktów czy usług.

Proces pozycjonowania nie przynosi natychmiastowych efektów. Do tego potrzeba czasu i skrupulatnej pracy specjalistów SEO. Odpowiednia optymalizacja i linkowanie przynoszą jednak długofalowe efekty, mogą one generować dość duży ruch z wyników organicznych przez dość długi czas. Bez konieczności ciągłego opłacania np. Google Ads, które mimo wszystko warto również wykorzystywać.

W oczekiwaniu na efekty pozycjonowania należy uzbroić się w cierpliwość. Czas potrzebny na uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarce jest uzależniony od konkurencyjności słów kluczowych, które chcemy pozycjonować. Czas oczekiwania pomoże określić specjalista SEO, wycenia on także proces pozycjonowania strony w kilku opcjach budżetowych.

Tanie pozycjonowanie – hit czy kit?

Tanie pozycjonowanie opiera się na słowach czy frazach które mają niską konkurencyjność. Na przykład znacznie łatwiej wypozycjonować frazę „masaż obrowo”, niż „masaż warszawa”.

Różnica polega na ilości konkurencji dla poszczególnych fraz w danej miejscowości. Wysokiej jakośći pozycjonowanie obejmuje wiele aspektów, które niosą za sobą nieuniknione koszta. Abonamenty na pozycjonowanie za 300 zł miesięcznie zwykle okazują się po prostu nieskuteczne i wiążą się z koniecznością podpisania niekorzystnej umowy na wiele miesięcy. Takich ofert należy unikać, to po prostu strata czasu i pieniędzy.

Finalna wysokość abonamentu – co na nią wpływa?

  • pozyskanie wysokiej jakości linków,
  • tworzenie treści na stronę, które są niezbędne do optymalizacji serwisu,
  • koszt użytkowania narzędzi analitycznych potrzebnych do pozycjonowania serwisów,
  • praca specjalisty SEO i jego wiedza.

Wycena realnych kosztów kampanii SEO, to przede wszystkim analiza konkurencji, której może dokonać specjalista SEO. Jednak trzeba być świadomym, że w konkurencyjnych branżach, zwłaszcza w dużych miejscowościach trzeba zainwestować znacznie więcej środków, aby uzyskać zadowalającą widoczność w wynikach wyszukiwania. W takim przypadku wyższy budżet pozwala na szersze spektrum działań SEO. Ważnym czynnikiem jest także czas – należy pamiętać o tym, że efekty pozycjonowania nie będą widoczne z dnia na dzień, a i także w przyszłości należy cały czas aktualizować proces pozycjonowania aby otrzymać pozycję wśród wybijającej się w podobny sposób konkurencji.