Fundament Twojej marki

Logo to forma graficzna, która służy do identyfikacji wizualnej marki czy przedsiębiorstwa. Jest jednym z najważniejszych narzędzi marketingowych. Odpowiednio przygotowane logo może zwiększyć popularność i rozpoznawalność danej firmy. Może również wpłynąć na to, jak postrzegamy daną firmę.

projektowanie logo daisoft

Konstrukcja logo

Żebyśmy mogli zacząć pracę nad logo obowiązkowo musimy znać jego budowę. Logo składa się z sygnetu oraz logotypu, czasami dodaje się do niego slogan reklamowy (tagline). Taka budowa logo jest tylko jednym z ogólnych założeń. Może występować także w wersjach uproszczonych, czyli jaki sam logotyp (Empik, Coca-cola) lub jako sam sygnet (Apple, Nike).

Proces projektowania logo

Obecnie loga projektuje się głównie dzięki narzędziom graficznym tj. Adobe Illustrator, CorelDraw, Photoshop. Początkowe prace jednak polegają na kreatywnym wykorzystywaniu wyobraźni, która wynika z doświadczenia grafika. Poznając oczekiwania klienta, obszary działalności firmy oraz klientów firmy możemy przygotować kilka trafnych pomysłów na skuteczne logo.

Wiele pomysłów graficznych rozpoczyna się na zwykłej kartce z ołówkiem. Skojarzenia, słowa pasujące do danej firmy, skojarzenia, pomysły klienta – to wszystko pomaga w stworzeniu tzw. „mapy myśli”, która jest niezwykle pomocna przy tworzeniu projektu. Takie „notatki” zazwyczaj tworzymy już podczas spotkania z klientem podczas omawiania jego potrzeb, aby sam mógł zdecydować, czy idziemy w dobrym kierunku.

projektowanie logo daisoft
logo

Kolory

Kolor odgrywa kluczową rolę w tworzeniu logo. Każdy z kolorów inaczej oddziałuje na klientów, warto znać charakterystykę kolorów, aby rozsądnie podjąć decyzję dotyczącą palety kolorów na którą się zdecydujemy.

Warto także wziąć pod uwagę naszą radę, że należy się ograniczyć do maksymalnie 3 kolorów w jednym logo. Dlaczego? Ponieważ, kiedy firma będzie chciała realizować niektóre wydruki np. nadruk na tkaninach mogą być droższe przy większej ilości kolorów. Duża ilość kolorów może także rozproszyć klienta, a co więcej firma może zostać niezidentyfikowana, ponieważ logo będzie nieczytelne.

Prezentujemy tabele kolorów wraz z ich charakterystyka oraz przykłady logotypów.

Pamiętajcie – projekt logo to nie przypadek!

O czym pamiętać projektując logo:

  • przyjemne i pozytywne skojarzenia– logo powinno być miłe w odbiorze. Jest to możliwe po zastosowaniu w nim dobrych kształtów, kolorów i liter. Takie działanie sprawia, że firma bądź przedsięwzięcie stojące za tym logo, również jest traktowane pozytywnie.
  • czytelne – w każdym miejscu logo powinno być dobrze widoczne (na stronie internetowej, na wizytówce, plakatach, billboardach, broszurach reklamowych). Odbiorcy nie powinni mieć problemu z dokładnym rozpoznaniem takiego loga i jego przesłania.
  • prostota – dzięki temu patrzy się na nie z przyjemnością i zapamiętuje na długi czas.
  • dopasowane – logo powinno współgrać z dzaialnośuią firmy, dobrze, aby wkomponowało się w poziom usług czy działań. Z tego względu dla przedszkola nie przygotujemy zbyt poważnego loga, które o wiele skuteczniej pasowałoby do firmy korporacyjnej.
  • ponadczasowe – ważne, aby przez wiele lat logo skutecznie identyfikowało się z firmą i jej możliwościami.
  • przyciągające uwagę – dobrze, aby zaciekawiło odbiorców i zwracało uwagę, dzięki temu szybciej i pozytywniej zostanie zapamiętane.