Tworzenie strategii marketingowej marki, to w dużej mierze proces kreatywny, który charakteryzuje się dużą dynamiką oraz zmiennością niektórych działań, wizji i pomysłów. Dlatego w tworzeniu strategii marketingowej marki, warto korzystać z narzędzi, które usprawnią pracę nad projektem oraz będą wspierały naszą kreatywność, która w tym obszarze jest kluczowa.

Z jakich narzędzi warto korzystać, aby tworzyć skuteczniejsze strategie?

Na rynku internetowym dostępnych jest wiele aplikacji i stron, które ułatwiają zapisywanie pomysłów oraz planów na to, jak nasz proces planowania ma przebiegać. Jednym z nich jest Pinterest, czyli platforma, która umożliwia „pinowanie”, czyli przyczepianie m.in. grafik, schematów, gifów, czy chociażby krótkich filmików na naszą wirtualną tablicę.

Czym właściwie jest Pinterest?

Pinterest to amerykański serwis, który powstał w 2010 roku. Swoja nazwę pomysłodawcy zaczerpnęli z angielskich słów: pin it – przypnij to oraz interest, czyli zainteresowania. Połączenie tych dwóch wyrazów stworzyło całkiem trafną hybrydę słowną, którą w wolnym tłumaczeniu można przetłumaczyć, jako: przypnij to, co cię interesuje lub też inspiruje.

Jak to działa?

Pewnie większość z nas miała w domu tablicę korkową, na której przyczepiało się informacje o ważnych datach, zdjęcia, plany zajęć, czy chociażby karteczki przypominające nam o czymś. Tablica ta często była pomocna w nauce, pracy czy też planowaniu. W podobny sposób działa Pinterest – aplikacja umożliwia przypinanie na wirtualnej tablicy, tego co jest dla nas ciekawe, interesujące, ważne, albo po prostu nam się podoba.

Pinterest daję naprawdę nieograniczone możliwości w tworzeniu tablic, sprawdzi się jako doskonałe narzędzie do zapisywania pomysłów, a także zainspiruje do stworzenia nowych realizacji. Ponad to, Pinterest pozwala na uporządkowanie naszych wizji. Dzięki możliwościom tworzenia spersonalizowanych folderów, możemy stworzyć tablicę w ramach konkretnego pomysłu, czy też projektu.

W planowaniu strategii marketingowej, Pinterest doskonale sprawdzi się jako miejsce do współdzielenia wizji zespołu oraz klienta. Może także posłużyć jako przestrzeń do tworzenia burzy mózgów, która w procesie kreatywnym jest niezwykle istotna. Dzięki możliwości łatwego oraz szybkiego przesyłania pomysłów innym użytkownikom, Pinterest świetnie sprawdza się w pracy grupowej, w obszarze tego samego projektu. Narzędzie to jest także przydatne w procesie tworzenia identyfikacji wizualnej marki, czy tworzeniu stron www. Oprócz zbierania pomysłów, umożliwia wgrywanie naszych plików, które mogą posłużyć w przyszłości jako nasze portfolio, które możemy zaprezentować naszym klientom.