Nie sposób nie zauważyć, jak wiele trendów lubi się w modzie powtarzać. Powrót do tego, co minione oraz, co dobrze nam znane i, co budzi nasze dobre skojarzenia jest zauważalny na każdym etapie. Tak samo jak w modzie, tak i w świecie cyfrowym zauważa się nostalgiczne wręcz powracanie do lat 80. i 90. Wyrazem powrotu do tego, co już było jest chociażby wzrost popularności czcionek retro i vintage, które coraz częściej zauważa się na stronach www.

Dlaczego wracamy do czcionek retro?

Powodów może być kilka, jednak najbardziej znanym motywem, dla którego tak chętnie czerpiemy z rzeczy, które są nam znane, jest po prostu nostalgia.

Rozmaitość oraz nieprzebrane katalogi fontów, które możemy pobrać jednym kliknięciem bywają dla nas dużym obciążeniem. Ilość dostępnych wzorów zdaje się nas przytłaczać, w efekcie czego ciężko nam zdecydować, jaką czcionkę wybrać. Dlatego najczęściej skłaniamy się w wyborze ku temu, co już widzieliśmy i, co utrwaliło się w naszej pamięci.

Idealnym tego przykładem jest wybieranie czcionek retro, które znamy z wczesnych magazynów komputerowych publikowanych w latach 90., ale także tych, które są nam znane z pierwszych stron www, które odwiedzaliśmy mając naście lat.

Wracanie do czcionek, które mogą się wydawać dla niektórych archaiczne i zapomniane, stanowi dowód na to, że wiele rzeczy, nawet w Internecie, może się wspaniale zestarzeć.

Jednak wracanie do znanych nam fontów nie jest tylko i wyłącznie wyrazem powrotu do młodości. Często stanowi bowiem tylko sposób na zwrócenie uwagi odbiorcy, co w marketingu uważane jest za aspekt bardzo uniwersalny.

Dlaczego?
Dla osób, które dorastały w latach 90. będzie to miłe wrócenie pamięcią do dzieciństwa, a dla młodego pokolenia, będzie czymś nowym, zauważalnym i ciekawym.

Czy korzystanie z „starych” czcionek może urozmaicić naszą stronę www?

Z pewnością, jednak warto w tym wypadku pamiętać o naszej spersonalizowanej identyfikacji wizualnej. Jeśli nasza strona tworzona jest już w określonym stylu, a grafiki oraz wykorzystywane przez nas fonty mogły się już zdążyć utrwalić w pamięci naszych odbiorców, lepiej stopniowo wprowadzać zmiany, na których nam zależy.

Istnieje też sposób na to, aby wprowadzić trochę świeżości do wyglądu naszej strony, bez jej całkowitej metamorfozy. Jeśli chcemy nawiązać do aktualnego trendu, w tym wypadku do czcionek retro, możemy je wykorzystać w naszej aktualnie prowadzonej kampanii reklamowej oraz w innych materiałach marketingowych, które zamieszczamy chociażby w Social Mediach. Łączenie nowoczesności z trendami, które były popularne kilkanaście lat wstecz również stanowi ciekawą reklamę, która można zwiększyć zainteresowanie naszym produktem wśród naszych odbiorców.