Strona internetowa  to totalne “must have” dla każdej firmy. Dziś posiadanie strony internetowe to w zasadzie konieczność. Czy wystarczy stworzyć prosta stronę zawierając tylko kilka informacji o swoich usługach? Zdecydowanie NIE. Strona internetowa to wizytówka Twojej firmy – to właśnie dzięki niej zdobywasz nowych potencjalnych klientów. Co zatem powinno znaleźć się na stronie, aby ta zapewniła Ci realną sprzedaż?

Sprzedaż w internecie

Czy sprzedawanie w internecie jest trudniejsze? To jest kwestia dość sporna. Mamy przecież klientów, którzy przez internet kupują niemalże wszystko, ale nadal jest dość spora grupa klientów, którzy przed zakupami chcą zobaczyć realny produkt. Jeśli chodzi o usługi to ma to mniejsze znaczenie, ale musimy sobie zdawać sprawę z tego ,że strona internetowa i treści, które się na niej znajdują często bywają jedynym kontaktem z nowym klientem, który może przekonać się do skorzystania z Twoich usług.

Czy na prawdę uważasz że Twoja strona jest odpowiednio przygotowana i przyjazna dla klienta? Czy Twoja strona internetowa zaprasza do skorzystania z Twoich usług, czy zakupu produktów? Niestety nadal spora część stron www nadal nie zawiera informacji, których oczekują odbiorcy. Nawet jeśli dla ciebie coś jest oczywiste, to może to nie być oczywiste dla twoich Klientów. Okrojona strona internetowa nie wzbudza zaufania wśród nowych klientów i często bywa powodem utraty nowych transakcji.

Co powinno znaleźć się na Twojej stronie www?

Poniżej znajdziesz kilka podpowiedzi, które pomogą ci w ulepszeniu Twojej strony , tak aby była ona przyzna dla Twoich odbiorców. Sprawdź, czy wymienione punkty znajdują się na Twojej stronie internetowej, a jeśli nie to postaraj się to jak najszybciej wdrożyć.

1. Dokładny opis tego, czym się zajmujesz

Bardzo często na stronach z usługami opisana jest ogólna działalność firmy, ale Twoi klienci nie znajdą na niej opisu konkretnych usług, które możesz zaoferować. Sprawdź , czy na Twojej stronie jest zawarty bardziej szczegółowy opis tego co masz w swojej ofercie. Klient nie będzie się domyślał, czy może daną rzecz u ciebie wykonać, czy zakupić – prędzej ucieknie z twojej strony i poszuka kogoś innego. Postaraj się także, aby język prezentacji był dostosowany do odbiorcy. Zbyt skomplikowane terminy mogą niektórych przestraszyć i spowodować szybkie wyjście ze strony.

Jeśli tylko istnieje taka możliwość to zamieść na stronie zakres swoich usług i dodaj materiały które pokazują konkretne przykłady.

2. Dlaczego tym się zajmujesz

Opowiedz soim klientom swoją historię tego jak znalazłeś się w tej branży? Napisz o powodach dla których zacząłeś ten biznes, opisz wartości, który kieruje się Twoja firma. To niesamowicie skraca dystans z potencjalnym klientem i sprawia, że wyróżnisz się czymś. Pokaż klientom, że to co robisz to nie przypadek, że dokładnie wiesz co robisz i jak to robisz. To wszystko może pokazać Twoim klientom, że warto z Tobą współpracować.

3. Jaki jest proces działania Twojej firmy?

Twoi przyszli klienci na pewno są zainteresowani i ciekawi tego jak wyglada proces realizacji Twoich zamówień. Bądź przejrzysty – pokaż jak to wygląda, nie pomijaj niczego. Jeśli klienci planują z Tobą dłuższą współpracę, bardzo ważne dla nich będzie Twoje podejście. W wielu branżach cieżko jest przewidzieć jak wygląda proces realizacji a także tworzenia niektórych zleceń. Jeśli opiszesz to zrozumiale, to przełoży się na większe zaufanie.

4. Bezpośredni kontakt

Bardzo często używanym narzędziem na stronach internetowych jest formularz kontaktowy. Tu radzimy, aby przede wszystkim sprawdzić czy działa.

Klienci bywają niecierpliwi i gdy już chcą się z Tobą skontaktować, to chcą to zrobić od razu. Jeśli chodzi o formularze kontaktowe to czasami uda im się otrzymać odpowiedź tego samego dnia, a czasami będą czekać na odpowiedź parę dni. Tutaj rozwiązaniem jest umieszczenie na stronie po prostu dostępnego numeru telefonu (najlepiej z opcją dzwonienia po kliknięciu na telefonie), fajnym narzędziem jest także czat lub przekierowanie na kontakt w social media. Zadbaj aby te informacje znalazły się w widocznym miejscu.

5. Dlaczego Klienci maja zaufać właśnie Tobie?

Zaufanie do podstawa także w biznesie. Znajdź w swoich działaniach elementy które redukują ryzyko. Pochwal się referencjami i opiniami, które udało Ci się do tej pory zebrać, pokaż także swoje doświadczenie, zdobyte certyfikaty. Te proste rozwiązania podwyższą zaufanie do Twojej firmy.

6. Prowadź blog

Blog to niesamowite narzędzie, które pomoże wypozycjonować Twoją stronę ,ale także skrócić dystans do klienta. Ciekawe, fachowe branżowe artykuły odpowiadające na pytania klientów to niesamowite narzędzie. Artykuły na blogu to sposób na dzielenie się swoją cenna wiedzą w temacie branży. Dzięki temu dajesz poznać się z dobrej strony i dajesz potwierdzenie Tego że Twoja firma jest właściwym wyborem dla Twoich przyszłych klientów.

Zasada 5W?

Dobra strona internetowa powinna odpowiadać na 5 pytań (why? who? when? why? where?)

CO? – czyli o tym co robisz, czym się zajmujesz?
KTO? – kim jesteś, jaka firma?
KIEDY? – jak działasz, kiedy działasz?
DLACZEGO? – dlaczego to robisz?
GDZIE? – jak do ciebie dotrzeć?

Spójrz na swoją stronę z perspektywy potencjalnego klienta i zastanów nie czy wszystkie powyższe wskazówki są umieszczone na Twojej stronie internetowej. Mamy nadzieję że ten artykuł pomoże ci w tworzeniu strony internetowej, która odpowiada na potrzeby klientów.