Dla każdego specjalisty ds. SEO marketingu oraz niejednego webmastera, pojęcie white hat SEO jest niemalże powtarzane jak matra. Co to takiego? O tym w dzisiejszym wpisie.

White hat SEO, to zakres zróżnicowanych działań zgodnych z wytycznymi SEO. Głównym celem white hat SEO jest przede wszystkim optymalizacja stron www pod wyszukiwarki internetowe. Czyli w dużym skrócie, stworzenie i zarządzanie stroną tak, aby była najpopularniejsza w wynikach wyszukiwania pod daną frazą.

W środowisku webmasteringu biały kapelusz „nakłada się” na każde działanie związane ze zwiększeniem widoczności strony w Internecie. Wytyczne white hat SEO są niczym zbiór prawidłowości i zasad, którymi kierują się wszyscy specjaliści z zakresu SEO marketingu.

Jak to działa?

Działania white hat SEO to przede wszystkim proces, który charakteryzuje się ciągłym, często długotrwałym wprowadzaniem ulepszeń, które będą skutecznie zwiększać popularność oraz widoczność strony www w wyszukiwarkach. Można, więc przyrównać te działania do pewnego klucza – instrukcji, dzięki której nieprzerwany rozwój nad stroną dostosowuje ją do aktualnych wytycznych SEO, w tym przede wszystkim do działania algorytmów.

Czym charakteryzuje się white hat SEO?

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, działania spod znaku białego kapelusza to szeroki zakres czynności, które prowadzą do najlepszej optymalizacji strony. Wśród nich możemy wymienić:

  • tworzenie dobrego contentu – merytorycznych treści, zrozumiałych dla odbiorcy,
  • dbanie o właściwy link baiting, o czym wspominaliśmy w naszym ostatnim wpisie – warto przeczytać ,
  • zadbanie o responsywność i optymalizację pod wszelkie urządzenia mobilne z dostępem do Internetu,
  • pamiętanie o UX, czyli User Experience – zaprojektowanie strony intuicyjnej, prostej, ale funkcjonalnej w użyciu,
  • zaprojektowanie oraz rozmieszczenie elementów graficznych na stronie tak, aby mogły pomagać w linkowani zewnętrznym i być ciekawe dla odbiorcy.

Czy za stosowanie white hat SEO grożą kary?

Przy temacie white hat SEO zawsze słyszy się jeden zarzut dla tych działań: manipulowanie wynikami wyszukiwania Google, za które nasza strona www może zostać zbanowana. Czy to prawda? Odpowiednie stosowanie działań spod znaku białego kapelusza nie grozi żadnymi karami, a tym bardziej banem. Używanie white hat SEO w marketingu internetowym jest procesem prowadzącym do naturalnego zwiększenia widoczności strony w Internecie i w żaden sposób nie manipuluje algorytmem.