Zastanawiałeś się kiedyś jak skutecznie zwiększyć popularność Twoich treści marketingowych udostępnianych na stronie oraz jak wpłynąć na wskaźniki odsłon Twojego bloga firmowego? Poniżej przedstawiamy trzy sprawdzone sposoby na dobrą promocję bloga w Internecie.

  1. Promowanie bloga na forach oraz grupach o podobnej tematyce

Udostępnianie określonych treści w grupach użytkowników, którzy zajmują się podobnym tematem, albo działają w takiej samej branży może pozytywnie wpłynąć na zainteresowanie Twoją stroną www. Weźmy, dla lepszego zobrazowania tej sytuacji, prosty przykład; Jeśli Twoja firma zajmuje się sprzedażą odzieży trekkingowej, Twoja strona może wzbudzić zainteresowanie wśród użytkowników, którzy interesują się podróżami, wspinaczką górską lub lubią po prostu obcować z naturą. Linkowanie Twojej strony na forach o tej tematyce może okazać się pomocne dla kogoś, kto akurat szuka odpowiedniego ubrania na wyjazd. Dodatkowo, jeśli na swoim blogu tworzysz bazę wiedzy na temat związany z jakością oraz przydatnością Twoich produktów, odbiorcy mogą zainspirować się i dowiedzieć się czegoś nowego w obszarze, który ich interesuje. Ponad to, treści które nowi użytkownicy uznają za ciekawe, będą udostępnianie dalej, a popularność Twojej strony będzie rosła.

  1. Media społecznościowe

Media społecznościowe do trampolina do szybkiego wzrostu popularności Twojego bloga. Jednak, aby tak się stało, musisz pamiętać, że udostępniane treści muszą być naprawdę ciekawe, a forma prowadzenia Twoich sociali nieszablonowa i kreatywna. Prowadzenie firmowego Facebooka, Instagrama czy YouTube nie jest wbrew pozorom zadaniem prostym. Tworzenie treści na media społecznościowe musi angażować odbiorców do określonych interakcji, a te mogą powstać wtedy, gdy udostępniasz wpisy niosące za sobą zdecydowanie coś więcej, niż tylko reklamę. Jednak warto poznać tajniki oraz mechanizmy profesjonalnego prowadzenia SM, bo siła jaka za nimi stoi może wywindować Twoją stronę na szczyt popularności w wynikach wyszukiwania.

  1. Baza odbiorców – e-mail i newsletter

Promowanie bloga możliwe jest również za pośrednictwem kanału dystrybucji informacji, jakim jest e-mail. Baza Twoich klientów musi stale rosnąć, byś mógł trafić swoim produktem do jak największego grona odbiorców. Jednak, dobieranie odbiorców Twoich treści musi być również zaplanowane z rozwagą. Nikt nie lubi, kiedy na skrzynkę e-mail wpływa mu kilkanaście e-maili o podobnej tematyce z tej samej strony. Ten zabieg może skutecznie odstraszyć klienta. Jednak, jeśli zaplanujesz promowanie swoich treści w sposób nienachalny, a zaplanowana strategia ich odbioru będzie zachęcała odbiorcę do kliknięcia w treść wiadomości, popularność Twojego bloga będzie skutecznie rosnąć.

Tworzenie treści marketingowych oraz pisanie ciekawego bloga wymaga od nas dużej kreatywności, a także zaangażowania. Jeśli nasze treści będą interesujące dla użytkowników, promowanie ich będzie zdecydowanie łatwiejsze. Dlatego pamiętaj o jakościowych i interesujących treściach, które poza promocją Twojej strony, będą bazą wiedzy o Twoich produktach.