Co powinna zawierać zakładka kontaktowa na stronie www, aby klient w łatwy sposób mógł się z Tobą skontaktować?

Zakładka do kontaktu na stronie www naszej firmy, na etapie projektowania, nie zawsze traktowana jest, jako priorytetowa. Wydawać by się mogło, że jedyne, co powinna zawierać to informacje o sposobie kontaktu oraz niezbędne dane teleadresowe. Jednak, zakładka kontaktowa oprócz spełniania swojej użytkowej funkcji, może być również przydatnym narzędziem promocyjnym.

Sprawdź, co powinna zawierać i czym się wyróżniać zakładka kontaktowa na Twojej stronie www:

  1. Zawsze zamieszczaj aktualne dane kontaktowe

Wiele firm kopiuje do zakładki kontaktowej dane, które okazują się być już nieaktualne. Często przy zmianie domeny, zapominamy o uaktualnieniu adresów mailowych lub numerów telefonów, które zdążyliśmy zmienić. Ponad to, przy przeprowadzce biura lub naszego magazynu, również nie zawsze pamiętamy o tym, aby zmienić w informacjach kontaktowych adres naszej siedziby. Dla stałych klientów, którzy z nami współpracują to może nic wielkiego, bowiem dowiedzą się od nas, gdzie teraz pracujemy, jednak dla nowych – jest to duże nieporozumienie i może skutkować negatywnym odbiorem naszego przedsiębiorstwa, bo może się okazać, że ktoś wybrał się osobiście do naszej firmy pod jej stary adres i nie został tam nikogo.

  1. Zadbaj o wizerunek

Wstawienie zdjęć, mapki dojazdu, czy chociażby krótkiego filmiku o firmie, pozytywnie wpłynie na odbiór naszego biznesu. Dzięki zamieszczeniu w zakładce do kontaktu tego typu materiałów wizualnych, Twoja firma nie będzie anonimowa, a dzięki temu stanie się bardziej wiarygodna dla klienta.

  1. Pokaż swoje socjale

Wstawianie odnośników do profili społecznościowych Twojego biznesu również pozytywnie wpłynie na utrwalenie wizerunku Twojej marki. Udostępnienie linków do Facebooka lub Instagrama zwiększy nie tylko zasięgi Twojego biznesu, ale zachęci także odbiorcę do przejrzenia materiałów, które udostępniasz, co pozwoli na lepsze poznanie Twojej firmy oraz usług. Udostępnienie swoich social mediów rozszerzy również możliwość kontaktu – klient będzie mógł skontaktować się za pośrednictwem mediów, z których sam chętnie i częściej korzysta oraz będzie to dla niego zdecydowanie prostsze i bardziej intuicyjne.

  1. Zadbaj o komfort odbiorcy od samego początku

Odbiorcami naszych usług i produktów mogą być wszyscy, a więc warto pamiętać, że nie każdy z nich preferuje kontakt telefoniczny, a zamiast niego woli napisać maila lub wiadomość poprzez formularz elektroniczny. Zadbaj zatem, aby na Twojej stronie pojawił się intuicyjny oraz ciekawy wizualnie formularz, który umożliwi szybki i łatwy kontakt z Twoją firmą.

Mamy nadzieję, że powyższe kroki, pomogą Ci w zbudowaniu ciekawej, intuicyjnej oraz użytkowej zakładki do kontaktu. Wykorzystanie w formularzu kontaktowym powyższych funkcjonalności na pewno urozmaici zakładkę kontaktową na stronie www Twojej firmy oraz pozwoli na szybszy i bardziej intuicyjny kontakt ze strony przyszłego klienta.