Dobra strona www, to nie tylko ładny design i responsywność, to przede wszystkim miejsce, po którym użytkownik może się z łatwością poruszać i znaleźć to, co go interesuje. O tym dlaczego warto projektować układ strony w przyjazny dla użytkownika sposób oraz po co komu zakładka O nas opowiemy w dzisiejszym wpisie.

Użyteczność strony www musi być przede wszystkim dopasowana do potrzeb użytkownika. Oczywiście, że content, który udostępniamy na stronie jest ważny, jednak bez jego odpowiedniego umiejscowienia, może on pozostać niezauważony.

Układ strony www powinien być jak najbardziej przemyślana strategia. Odpowiednie umiejscowienie zakładek, grafiki, formularzy i zakładki „o nas” nie może być przypadkowe. Kolejność wyświetlanych elementów powinna być dostosowana do charakteru naszej witryny, a także być jak najbardziej intuicyjna dla jej użytkownika. Dlaczego to takie ważne? Za przykład niech posłuży nam zakładka „o nas” lub „o firmie”.

Przy tworzeniu strony www często zapominamy, że powinna mieć ona przede wszystkim charakter informacyjny. W końcu zależy nam na tym, aby klient mógł znaleźć odpowiedzi, których szuka, ale także dowiedzieć się ciekawych informacji na temat danego produktu, czy usługi. Dlatego tak ważne jest, aby zakładka, w której przedstawiamy się jako firma była kompletna i wyczerpująco informowała czym się zajmujemy, jakimi wartościami się kreujemy oraz co klient może od nas otrzymać.

Zakładka „o nas” to jeden z najważniejszych elementów strony. Bez niego witryna www nie wzbudzi w kliencie zaufania.

To, co klient znajdzie w dziale „o nas” powinno przekonać go do podjęcia z nami współpracy, czy też zakupu naszych produktów. Przy tworzeniu tej zakładki musimy pamiętać, że klient zainteresuje się firmą, która nie będzie dla niego przezroczysta, tylko czymś się wyróżni i zapadnie w jego pamięci. Dlatego ważne jest także, aby prezentacja nie była tylko pustymi frazesami, w niej liczy się szczerość oraz atrakcyjność przekazu.

Co powinno znaleźć się w dziale „ nas”?

Im ciekawsza zakładka prezentująca firmę, tym lepiej. Oczywiście przekaz oraz sposób zaprezentowania treści musi być zgodny z identyfikacją wizualną oraz polityką firmy. W zależności od branży jaką się zajmujemy, możemy pozwolić sobie na bardziej lub mniej oficjalne zwroty. Kluczowym zadaniem zakładki jest przede wszystkim poinformowanie odbiorcy o firmie, jej załodze, historii, wartościach, czy celach. Muszą to być informacje dość konkretne, ale ciekawie zaprezentowane. Klient nie będzie miał ochoty na czytanie dwustronicowej historii firmy. Warto skupić się na stworzeniu prezentacji, która sprawi, że nasza firma w oczach odbiorcy przestanie być anonimowa, a wartości jakie reprezentujemy zgodne z wartościami klienta.