Projektowanie identyfikacji wizualnej oraz innych materiałów graficznych na Social Media naszego biznesu wymaga trzymania się konkretnych wytycznych oraz parametrów. W zależności od platformy, na której publikujemy firmowe logo, grafiki, zdjęcia oraz inne  materiały wizualne, musimy pamiętać o odpowiedniej rozdzielności oraz wielkości udostępnianego materiału.

Facebook

Zacznijmy od klasyka, czyli firmowego fanpage na Facebooku naszej marki. Rozmiary grafik na Facebook są następujące:

  • Zdjęcie profilowe na ekranie komputera wyświetlane jest jako obraz o wymiarach 170 x 170 px (pikseli), natomiast w smartfonach wymiary te wyświetlane są jako 128 x 128 px. Rekomenduje się wstawienie zdjęcia o większej rozdzielczości, aby zachować odpowiednią jakość obrazu. Zdjęcie profilowe jest przycinane do kształtu okręgu, warto więc pamiętać o tym, aby logo marki było umiejscowione we właściwym miejscu.
  • Zdjęcie w tle na desktopie wyświetla się jako obraz o wymiarach 820 x 312 px, natomiast na telefonach komórkowych, to widok obrazu o wielkości 640 x 360 px. Wstawiając zdjęcie w tle naszej firmy, które przedstawia logo, grafikę lub inny emblemat należy pamiętać, aby obraz był zapisany w pliku sRGB JPG, a jego rozmiar mieścił się do 100 KB. Dzięki temu czas jego wczytywania będzie najkrótszy.
  • Standardowy post w poziomie oraz zdjęcia publikowane na osi czasu powinny mieć wielkość 1080 x 1080 px, publikowane najlepiej w proporcji 1:1.

Wskazówka – by Twoje zdjęcia nie traciły na jakości, wstawiaj grafiki w rozszerzeniu PNG.

Instagram

Ładny i spójny feed na Instagramie, to ważny element dobrze dobranej identyfikacji wizualnej marki. Sprawdźmy, jak w tym medium wyglądają parametry oraz wytyczne udostępnianych materiałów.

  • Zdjęcia na feedzie – oficjalne wytyczne mówią o wymiarach min. 320 a max. 1080 px jeśli chodzi o szerokość zdjęcia. Natomiast to, co najbardziej kluczowe, to jego proporcje, które Instagram określa jako 1,91:1-4:5.
  • Zdjęcie profilowe na Instagramie marki najlepiej umieścić w proporcjach 700 x 700 px.
  • Instasories, czyli relacje najlepiej przygotować w proporcjach od 9:16 i 16:9 oraz do 4:5. Rekomendowana wielkość udostępnionych relacji to 1080 x 1900 xp.
  • Okładki na zapisane instastories powinny mieć wielkość, taką jak zdjęcie profilowe, tj. ok 700 x 700 xp. Grafiki przycinane są do ramki w kształcie okręgu, więc projektując okładkę, należy pamiętać, aby zachować odpowiedni margines od krawędzi, umieszczając w centrum logo marki.

LinekdIn

Profil firmowy na LinkedIn powinien również być spójny z identyfikacją marki.

  • W przypadku zdjęcia profilowego na tej platformie, najlepiej jest umieszczać grafikę wielkości ok 280 x 300 px w proporcji 1:1.
  • Natomiast zdjęcie w tle powinno mieć wielkość min. 1192 x 220 px.