Identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna nie tylko dla firm

Identyfikacja wizualna, to pojęcie, które powinno być znane wszystkim tym, którzy pragną, aby materiały promocyjne ich marki były wyraziste, unikalne, a przede wszystkim kojarzyły się z zaufaniem do firmy, a także zapadały w pamięć ich odbiorcom. Dlatego, wychodząc na przeciw oczekiwaniom naszym klientom, stworzyliśmy krótki przewodnik po identyfikacji wizualnej, który opisuje to pojęcie w sześciu krótkich słowach – filarach, na których budujemy współpracę z naszymi klientami.

wizerunek

KREATYWNOŚĆ

Czy zastanawiałeś się kiedyś nad tym, czy dobra identyfikacja wizualna może mieć wpływ na Twój odbiór wśród klientów oraz zapamiętywalność Twojej marki? To co publikujesz i jak się reklamujesz powinno odzwierciedlać charakter Twojej branży, wpadać w oko, być identyfikowane z działalnością oraz budzić konkretne skojarzenia u odbiorców. Dlatego tak ważne jest, aby Twoja strona www była spójna z wizją Twojej firmy oraz identyfikowała się z Twoją marką.

Obecnie zauważyć można, że wiele szablonów stron jest często powielanych, co sprawia, że niektóre strony ciężko jest odróżnić od innych, bo tworzą pewien graficzny monolit. Oczywiście prostota strony jest niekiedy dobrym wyborem, zwłaszcza jeśli zależy Ci, aby witryna była tylko nośnikiem informacji lub była metodą sprzedaży Twoich produktów. Jednak, jeśli Twoja działalność w sieci wiąże się z określonym standardem, a Twoja marka ma się kojarzyć z profesjonalizmem oraz oryginalnością, warto zainwestować w dobrą i responsywną stronę www, którą możemy specjalnie dla Ciebie stworzyć. W naszej pracy kierujemy się zwłaszcza kreatywnym podejściem do każdego zlecenia. Staramy się, aby nawet najprostszy projekt strony www czymś się wyróżniał i mógł zapaść w pamięć jego odbiorcy.

Takie podejście w realizacji przez nas zleceń skutkuje naprawdę oryginalnymi projektami stron, co efektywnie przyczynia się do zwiększenia zasięgów naszych klientów oraz ich produktów, a także pozwala na skuteczne ich rozreklamowanie.

Jeśli potrzebujesz profesjonalnej i oryginalnej strony www, zgłoś się do nas. Pomożemy Ci w opracowaniu strategii działania twojej przyszłej strony www. Określimy, jakie narzędzia wybrać, aby witryna była dla Twojego odbiorcy jak najbardziej estetyczna, atrakcyjna w odbiorze oraz, co najważniejsze – intuicyjna.

WYRAZISTOŚĆ

Dobrze opracowane logo, które skutecznie zapada w pamięć może przez odbiorcę być odtworzone w 5-7 sekund. Dlatego, żeby znak Twojej marki zapadł w pamięć i był kojarzony z Twoimi usługami, musi być zaprojektowany w sposób oryginalny, profesjonalny i atrakcyjny w odbiorze.

Żyjemy w czasach, kiedy reklamy zalewają nas ze zdwojoną siłą w każdym segmencie naszego życia. W ciągu dnia nasz mózg przetwarza tysiące informacji, które generowane są przez bodźce z zewnątrz. Część z nich to przede wszystkim reklamy. Spotykamy je na każdym kroku – oglądając wieczorem telewizję, słuchając radia, jadąc autobusem, a zwłaszcza przeglądając strony internetowe. Mnogość i intensywność tych reklam sprawia, że część z nich przestaje przyciągać naszą uwagę, a finalnie trafia do wirtualnego kosza, zwłaszcza, że otwierając rano pocztę, łatwiej nam segmentowo kliknąć “zaznacz wszystkie” i wyrzucić je bez przeczytania do folderu ze spamem. Jak więc zabiegać o uwagę klienta i skierować ją na naszą ofertę? Przede wszystkim musimy postawić na WYRAZISTOŚĆ! Bo to ona będzie głównym czynnikiem, który pozwoli na zapamiętanie Twojej firmy przez odbiorcę. To, co pokazujesz swoim klientom – czy to katalog, ulotka bądź wizytówka – ma tylko kilka sekund na to, aby zawalczyło o uwagę Twojego przyszłego klienta. Te kilka chwil może zadecydować o Twoim przyszłym sukcesie.

Co składa się na bazowe elementy identyfikacji wizualnej? Przede wszystkim  to: nazwa firmy, logotyp/sygnatura, paleta kolorów firmowych oraz topografia firmowa. Elementy te mogą być prawnie chronione i tworzyć znak towarowy, będący składnikiem majątku firmy, który może być przedmiotem obrotu. Dobre logo to Twoja najlepsza reklama. Jeśli Twój klient zapamięta Twoje logo za pierwszym razem, to znak że Twoja reklama skutecznie działa! Proces tworzenia wyrazistej i oryginalnej reklamy zawsze jest dyskutowany z naszym klientem. Zależy nam na tym, aby spełnić wszystkie oczekiwania naszych klientów, dlatego konsultujemy z nimi każde rozwiązania usprawniające działanie ich strony www. Staramy się doradzić i znaleźć najlepsze rozwiązanie, tak aby realizowane przez nas zlecenie stało się wizytówką reklamową naszych klientów. Sami dobrze wiemy, jak istotny jest sposób reklamowania usług przez nas wykonywanych, dlatego projektowanie katalogów produktów, zdjęcia produktowe, ulotki, wizytówki, reklamy wewnętrzne i zewnętrzne, to narzędzia, które możemy dla Ciebie stworzyć i pomóc w oprawie wizualnej całej Twojej marki.

wizerunek
wizerunek

ZAUFANIE

Profesjonalny wizerunek marki pomaga podjąć decyzję Twoim klientom. Jednocześnie jest dla nich gwarancją, że Twoja marka spełni ich oczekiwania. Dzięki spójności przekazu wizualnego system oparty na jasno określonych standardach budzi w odbiorcy zaufanie, co niesie ze sobą poczucie, że klient ma do czynienia z firmą o wysokim stopniu wiarygodności, gwarantującą bezpieczeństwo i jakość oferowanych usług. Instytucje o charakterze naukowym i badawczym częstokroć mają już za sobą wiele lat doświadczeń i tradycji, które pomagają współtworzyć atrybut wiarygodności. Zaufanie jest najważniejszym zasobem biznesowym i marką, którym zarządzasz, szczególnie w relacjach z klientami, partnerami i pracownikami. Nasza gospodarka działa m.in. dlatego, że ludzie wykorzystują zasadę zaufania w codziennej współpracy.

Można uznać, że jednym z głównych celów marketingu i komunikacji jest zdobycie oraz pielęgnowanie zaufania. Konieczne jest, aby każda firma kierująca się wartościami lub ukierunkowana na określony cel, myślała o zaufaniu, jako o podstawowej wartości, która powinna być wzmacniana poprzez działanie i komunikowanie w sposób zgodny z Twoimi wartościami, charakterem oraz kulturą. Budowanie zaufania do marki to proces długofalowy, który cały czas należy pielęgnować i udowadniać. Jego największą trudnością jest to, aby codziennie przekonywać klientów oraz umacniać w nich opinie o tym, że Twojej marce oraz usługom można zaufać, a co za tym idzie można je polecić dalszym odbiorcą. Dlatego, w swojej strategii marketingowej musisz pamiętać, że każda interakcja z klientem jest doskonała okazją do tego, aby budować silne relacje oraz pielęgnować w nim opinie o zaufaniu do Twoich produktów.

KORZYŚCI

Wyraziste marki budzą zainteresowanie. Zyskując na popularności, stajesz się coraz bardziej rozpoznawalny, co może przekładać się na realne zyski dla Twojej firmy. Każda instytucja posiada swój specyficzny zestaw cech, indywidualną dynamikę oraz niepowtarzalny charakter – jest nośnikiem wartości bezpośrednio z nią związanych. Dzięki ujednoliconemu kodowi optycznemu, wizerunek instytucji utrwalany jest przy każdorazowym kontakcie z wybranymi elementami systemu.

Siła spójnej identyfikacji wizualnej to tysiące ekspozycji, w których klient rozpoznaje markę bez zbytniego skupienia uwagi, przez ułamek sekundy, przez jedno mgnienie oka. Jest ona nie tylko wyróżnikiem, ale także buduje zaufanie poprzez spójność zastosowanych elementów wizualnych i może stanowić istotny element w systemie promocji wiedzy, a więc w obszarze działań instytucji o charakterze naukowym i badawczym.

Wykorzystanie odpowiednich narzędzi w budowaniu strategii marketingowej Twojej firmy, może skutecznie pomóc w przyciągnięciu uwagi Twoich odbiorców oraz wzbudzić zainteresowanie Twoim produktem, bądź usługą jaką reklamujesz. Stosowanie się do określonych zasad marketingu marki jest bardzo pomocne i pozwala osiągnąć zakładane cele.

wizerunek
seo

PROFESJONALIZM

W sposobie myślenia o marketingu, należy skupić swoją uwagę na tzw. księdze znaku, czyli na swoistej instrukcji używania logotypu, która tłumaczy w jaki sposób wykorzystywać elementy graficzne z nim powiązane, tak aby we wszystkich materiałach wyglądały spójnie, atrakcyjnie i profesjonalnie.

Tożsamość wizualna odgrywa znaczącą rolę w sposobie, w jaki organizacja prezentuje się interesariuszom wewnętrznym i zewnętrznym. Zatem można stwierdzić, że identyfikacja wizualna firmy to nic innego, jak jej osobista wizytówka, która wyraża wartości, cele oraz ambicje marki definiowane pod skonkretyzowanym katalogiem cech oraz opisie jej działalności.

Można wyróżnić cztery funkcje identyfikacji wizualnej firmy. Trzy z nich są skierowane do zewnętrznych interesariuszy.

Po pierwsze, identyfikacja wizualna zapewnia organizacji widoczność i „rozpoznawalność”. Dla praktycznie wszystkich organizacji nastawionych na zysk i organizacje non-profit bardzo ważne jest, aby interesariusze wiedzieli, że organizacja istnieje, pamiętali jej nazwę oraz podstawową działalność w odpowiednim czasie.

Po drugie, identyfikacja wizualna odgrywa rolę wspierającą reputację firmy.

Po trzecie, identyfikacja wizualna firmy wyraża strukturę organizacji zewnętrznym obserwatorom, wizualizując jej spójność, a także relacje między oddziałami lub jednostkami.

I wreszcie, czwarta wewnętrzna funkcja identyfikacji wizualnej firmy dotyczy identyfikacji pracowników z organizacją jako całością i / lub konkretnymi działami, dla których pracują (w zależności od strategii wizualnej firmy w tym zakresie). Dlatego, identyfikacja wydaje się mieć więc kluczowe znaczenie dla pracowników, ponieważ dzięki określonym cechom organizacji, pracownicy są w stanie bardziej utożsamiać się z jej ogólną wizją i celami.

UNIKALNOŚĆ

Unikalność, to obok opisywanej wyrazistości, kolejny istotny filar, na którym możesz zbudować skuteczność reklamy swojej marki.

Specjalizujemy się w różnorodnych projektach oraz odnajdujemy się w różnych stylach graficznych. Dzięki temu jesteśmy otwarci na propozycję naszych klientów oraz jesteśmy w stanie zaprojektować oryginalne i specjalne dopasowane do Twojej marki logo oraz inne materiały marketingowe.

Unikalność wykorzystujemy w każdym aspekcie naszych projektów. Tyczy się to nie tylko projektowanych przez nas materiałów reklamowych, ale także stron www, wizytówek oraz logo.

Nasi klienci zwracają się często do nas z pytaniem o to, jak połączyć funkcjonalną i wygodną w obsłudze stronę dopasowaną do ich oferty wraz z unikalnością? Na to pytanie znamy tylko jedną odpowiedź – unikalność zaczyna się już w podejściu do sposobu projektowania przez nas materiałów reklamowych dla naszego klienta oraz deklaracja spójności z jego wizją marki, a także odpowiednia dopasowanie kolorystyczne i graficzne do usług lub produktów oferowanych przez naszych zleceniodawców.

Sami doskonale wiemy, że sieć internetowa jest praktycznie bezbrzeżna. Jej wielkość jest nie do oszacowania, a ilość powstających codziennie stron praktycznie jest niepoliczalna. Dlatego, kiedy każdego dnia miliardy witryn internetowych zabiegają o naszą uwagę, musimy kierować się przede wszystkim unikalnością, aby wśród tej ogromnej liczby znalazło się miejsce dla naszych klientów, których pragnieniem jest, aby ich produkt, bądź usługa były zauważone w pierwszej kolejności. Jeśli chcesz, żeby Twoja strona internetowa spełniała określone wymogi, była unikalna oraz intuicyjna, musisz przede wszystkim zastanowić się nad tym, jaki typ witryny byłby najlepszy dla Twojej marki. Inspiracji możesz szukać wśród domen, które sam chętnie odwiedzasz i które przyciągają Twoją uwagę. Jeśli uda Ci się sprecyzować swoje oczekiwania oraz masz już określoną wizję swojej marki w sieci, my postaramy się, aby każdy Twój wymóg został przeniesiony na wirtualny kod o unikalnym i oryginalnym wyglądzie.

seo

Profesjonalny projekt graficzny: strony, loga, reklamy i katalogów

Materiały, które są niezbędne dla Twojego biznesu.

Spójność i atrakcyjność materiałów reklamowych to bardzo silne narzędzie marketingowe, które pomoże w rozpoznawalności i podkreśli Twój profesjonalizm. Zaprojektujemy wszystko, czego będziesz potrzebował, aby Twoja firma przykuła uwagę Twoich potencjalnych klientów. Współczesny marketing narzuca nam szybkie tempo dopasowywania się do oczekiwań klientów oraz dyktuje zasady, wedle których musimy się kierować, aby sposób w jaki pokazujemy naszą działalność był atrakcyjny dla naszych odbiorców oraz spójny z całą wizją marki. Dlatego, jeśli chcesz, aby Twoja firma była reklamowana z wykorzystaniem profesjonalnych nośników i narzędzi, zgłoś się do nas! Podejmiemy się realizacji różnorodnych projektów graficznych, w tym: wizytówek, roll-upów, ulotek, katalogów, banerów, ścianek reklamowych, teczek oraz innych gadżetów reklamowych dla Twojej firmy.

Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz z naszymi dotychczas zrealizowanymi projektami.

Prezentacje multimedialne

Wizualizujemy treści merytoryczne w angażujące i unikatowe obrazy tak, aby Twój słuchacz skupił się całkowicie na tym, co masz mu do przekazania. Dzięki przemyślanej budowy i kreatywności Twoja prezentacja staje się narzędziem sprzedaży i buduje wizerunek Twojej firmy. Profesjonalna i efektowna prezentacja to podstawa udanego spotkania biznesowego lub wykładu. Nie zostawiaj jej przypadkowi, zaufaj nam i postaw na jakość. Zostaw po spotkaniu profesjonalne, dobre wrażenie i zapadnij w pamięć swoich słuchaczy. Możemy przygotować dla Ciebie również materiały marketingowe, które będą spójne z prezentacją i identyfikacją wizualną Twojej firmy.