Jakich praktyk unikać, aby strona www była atrakcyjna dla odbiorcy? Czy mniej treści znaczy lepiej? W dzisiejszym wpisie przedstawimy 4 błędy, których lepiej nie popełniać przy tworzeniu stron www.
Czego unikać?
Strona www to wizytówka firmy. Dlatego tak ważne jest, aby to w jaki sposób jest zaprojektowana, było dla klienta ciekawe i atrakcyjne w odbiorze, a jednocześnie spełniało swoje zadanie – informowało o tym, co odbiorca od nas otrzyma. Czego zatem unikać, aby strona nie przytłaczała swoją zawartością?
- Zła architektura strony www
Zły podział treści oraz brak odpowiedniego rozplanowania informacji sprawia, że strona wydaje się być chaotyczna, a jej układ mało intuicyjny. Swobodne poruszanie się po stronie oraz łatwość „przełączania się” pomiędzy jej oknami jest niezwykle ważne dla odbiorcy. Prawidłowe rozmieszczenie elementów na stronie www sprawia, że jest ona bardziej czytelna oraz atrakcyjna.
- Nieatrakcyjny wygląd
Podobnie, jak w przypadku złej architektury strony, jej nieatrakcyjny wygląd może negatywnie wpływać na jej ocenę przez odbiorcę. Estetyczna oprawa graficzna sprawia, że strona szybciej oraz skuteczniej utrwala się w pamięci klienta. Atrakcyjna szata graficzna daje komunikat, że strona jest profesjonalna i dobrze przemyślana, co wzbudza zaufanie do produktu, a także jego marki.
- Brak certyfikatu SSL
Bezpieczeństwo w sieci, to priorytet dla wielu jej użytkowników. Przeglądanie witryny www, która nie korzysta z certyfikatu bezpieczeństwa SSL nie jest odbierane przez odbiorców pozytywnie, a przez to nie wzbudza zaufania do wizerunku firmy, a co za tym idzie jej oferty.
- Brak optymalizacji
Coraz więcej osób korzysta z Internetu za pośrednictwem urządzeń przenośnych, zwłaszcza ze smartfonów. Niedostosowana strona do odczytu na urządzeniach mobilnych, która nie charakteryzuje się odpowiednią optymalizacją nie będzie trafiała do większego grona odbiorców i trudno będzie ją skutecznie wypozycjonować.
Czy to wszystko?
Powyższe przykłady błędów, które pojawiają się na stronach www nie są oczywiście katalogiem zamkniętym. Wśród nich możemy wskazać także takie niewłaściwe praktyki, jak: źle dopasowana grafika, brak informacji o firmie, przytłaczające wyskakujące okienka „pop up”, brak formularza kontaktowego lub informacji o tym, jak możemy nawiązać kontakt z firmą oraz wiele innych błędów, które nie wpływają dobrze na pozytywny wizerunek firmy w Sieci.