Przyciski CTA, czyli Call To Action, to jak sama nazwa wskazuje „Wezwanie do działania”. Co ma na celu stosowanie ich na stronie www?

Przyciski CTA mają zasadniczą funkcję: mają zmusić odbiorcę do podjęcia konkretnej, ale świadomej aktywności, np. zakupu lub rozwinięcia dalszej części artykułu na blogu. Pod postacią przycisków Call To Action najczęściej znajdują się takie frazy, jak: KUP, CZYTAJ DALEJ, PRZEJDŹ DO KOSZYKA i wiele innych. Naciśnięcie takiego przycisku przekierowuje klienta do kolejnej strony, koszyka zakupowego lub rozwija treść artykułu. Dzięki temu odbiorca angażuje się w konkretne działania, które krok po kroku, prowadzą go do tego, czego aktualnie szuka.

CTA działa na zasadzie lejka sprzedażowego, który prowadzi odbiorcę do kolejnych etapów np. procesu zakupowego. Działanie poprzez konkretne akcje angażują uwagę odbiorcy oraz pozytywnie wpływają na widoczność oraz ruch na stronie internetowej.

Jak powinien wyglądać przycisk wzywający do działania?

Przycisk CTA powinien przykuwać uwagę odbiorcy oraz być widoczny. Warto zadbać o jego wygląd – dobrze dobrana kolorystyka, tło, czcionka czy efekt przejścia, wpływa na zaangażowanie odbiorcy. Podobnie, jak w innych elementach identyfikacji wizualnej, przycisk powinien być spójny z resztą elementów graficznych na stronie oraz powinien naturalnie wpasować się w treści.

Po co stosować CTA w projektowaniu stron www?

Wyobraźmy sobie, że strona internetowa, to wielki sklep, który posiada kilka poziomów, a my jako klient chcemy trafić do odpowiedniego butiku i kupić to, czego aktualnie szukamy. Jednak, żeby odnaleźć to, co nas interesuje, potrzebujemy drogowskazów. I właśnie takimi wskazówkami są przyciski CTA. Pomagają one podjąć odbiorcy określone działania, które przeprowadzają klienta przez ścieżkę zakupową. Dzięki przyciskom Call To Action, klient wie, jakie kroki podjąć, aby np. sfinalizować zakup.

Od strony sprzedażowej oraz e-marketingowej, przyciski CTA pomagają śledzić ruch na stronie oraz gromadzić informację o potrzebach zakupowych naszych odbiorców. Ponad to używanie przycisków CTA na stronie, wpływa na jej intuicyjność w użytkowaniu oraz wspiera procesy decyzyjne odbiorców, a to z kolei pozytywnie przekłada się nie tylko na wyniki sprzedażowe, ale także na ocenę przydatności oraz popularności naszej witryny.