Strona internetowa to współczesna wizytówka. To za jej pośrednictwem pokazujemy swoją markę, produkty lub usługi. Zamieszane na niej treści, zdjęcia czy grafiki to często pierwsza forma kontaktu z potencjalnym Klientem.

Jak Cię widzą, tak Cię pamiętają

Taka maksyma powinna przyświecać każdemu przedsiębiorcy, który chce zostać zapamiętany przez jak największe grono odbiorców. Jak wiemy, spójność marki z produktami, identyfikacja wizualna oraz odpowiednie treści, to klucz do tego, aby zbudować silną pozycję w Internecie. Jednak część z przedsiębiorców zadaje sobie pytanie, co tak naprawdę charakteryzuje dobrą stronę www?

Na jakość strony oraz jej ogólny odbiór przez odbiorcą wpływa kilka czynników. Wśród nich, do najważniejszych zaliczyć możemy:

  1. Szybkość ładowania się strony

Większość użytkowników Internetu korzysta z jego zasobów na przenośnym urządzeniu mobilnym, najczęściej telefonie. Dlatego ważne jest, aby Twoja strona była „lekka” oraz miała poprawną budowę techniczną, umożliwiającą szybkie ładowanie się treści na smartfonach użytkowników. Poza tym,  algorytmy Google często pozycjonują strony według czasu ładowania się. Jeśli Twoja witryna będzie działała mozolnie, Klient szybko się zniechęci
i ucieknie do konkurencji.

  1. Responsywność

Ten czynnik łączy się z powyżej opisywaną przez nasz szybkością. W związku z faktem, że blisko 60% społeczeństwa korzysta z Internetu w telefonie, wyświetlana na nim strona powinna być odpowiednio zoptymalizowana oraz dopasowana do parametrów wyświetlania przez wybrane urządzenie mobilne. Co to oznacza w praktyce? Strona responsywna to taka, w której kompresja obrazów, ułożenie zakładek oraz cały jej layout dostosowuje się do szerokości wyświetlanego ekranu, dzięki czemu wyświetlane elementy są dla odbiorcy czytelne, a cały interfejs oraz zakładki są ułożone w taki sposób, aby korzystanie ze strony było jak najbardziej intuicyjne oraz odpowiednio szybkie.

  1. Wartościowe treści

Dobra strona www powinna również zawierać ciekawe, merytoryczne oraz odpowiednio promujące produkty treści. Dobra treść na stronie potrafi Klienta zatrzymać na dłużej oraz zachęcić go do zapoznania się z innymi materiałami dostępnymi na Twojej stronie.

  1. Bezpieczeństwo

Oprócz wyżej wymienionych czynników, dobra strona www powinna być przede wszystkim dobrze zabezpieczona. Bezpieczeństwo strony gwarantuje certyfikat SSL, który informuje odbiorcę, że jego dane są bezpieczne, a przeglądanie zasobów witryny nie grozi zainfekowaniem jego urządzenia przez groźne oprogramowanie.

Jak widać, dobra strona www to nie tylko ładna oprawa i odpowiednia grafika. Przed przystąpieniem do jej tworzenia, trzeba przede wszystkim zadbać o aspekty, których wizualnie nie widać, ale które pozwalają na swobodne oraz szybkie korzystanie z zasobów witryny oraz są bezpieczne dla jej odbiorców. Dlatego zastanawiając się nad stworzeniem strony swojej firmy, lepiej skorzystać w tym zakresie z usług specjalistów, w tym zwłaszcza doświadczonych Agencji Interaktywnych w Bydgoszczy, które stworzą nie tylko kreatywną stronę www, ale przede wszystkim zadbają o każdy element techniczny, umożliwiający szybkie oraz łatwe korzystanie z jej zasobów.