Prowadzenie firmy, która ma być dobrze pozycjonowana w Internecie oraz, która dba o swój marketing on-line, to nie tylko postawienie strony www oraz regularne publikowanie aktualności na socialach. To wyzwanie, które wymaga odpowiednich umiejętności oraz wiedzy na temat tego, jak dystrybuować treści marketingowe jakich kanałów dystrybucji do tego używać.

Kanały dystrybucji treści cyfrowych

Udostępnianie treści cyfrowych możliwe jest dzięki odpowiednim kanałom dystrybucji, które zostały odpowiednio sklasyfikowane. Gdzie możemy udostępniać treści cyfrowe?

  • media owned, czyli na naszych firmowych stronach, które administrujemy i których jesteśmy właścicielami;
  • media paid, czyli na kanałach, które w odróżnieniu od wyżej opisywanych, są kanałami należącymi do innych osób, do tej kategorii zalicza się przede wszystkim treści sponsorowane,
  • media earned, czyli kanały pozyskane, na których treść nie do końca mamy wpływ, tzn. są to fora, opinie klientów i inne miejsca w sieci, które umożliwiają umieszczenie swojej opinii na dany temat.

Dlaczego udostępnianie treści jest ważne dla SEO marketingu?

Publikowanie treści cyfrowych jest istotne choćby z punktu widzenia wyników wyszukiwania odpowiednich fraz. Więcej udostępnień równa się większej liczbie wyświetlania konkretnych zapytań przez użytkowników. A to z kolei pozwala na pozyskanie większego ruchu na naszej stronie www.

Ponad to, udostępnianie poprzez różne kanały dystrybucji treści pozwala na wykorzystanie tego samego tekstu w różny sposób. Dzięki temu oszczędzamy czas, a zyskujemy satysfakcjonujący efekt w postaci wracających użytkowników.

W końcu, w dobie nadprodukcji treści w Internecie, gdzie na każdym kroku jesteśmy zalewani falą wątpliwej jakości contentu, stworzenie przez nas ciekawego wpisu lub artykułu na bloga firmowego, który będzie wspierał pozycjonowanie strony w Google, będzie dla nas po prostu opłacalne. Dobra treść, która nie dość, że jest ciekawa i wyczerpuje dany temat, często jest ponownie linkowana i udostępniana dalej, co pozwala na zabezpieczenie w pewien sposób naszego ruchu na stronie oraz ilości „kliknięć” w zakresie konkretnego tematu czy produktu.