Co możesz zyskać dzięki Google Moja Firma?

Zalety korzystania z Google Moja Firma można podzielić na trzy kategorie.

  1. Zawsze dokładne informacje o firmie w internecie
    – Podaj w Google godziny pracy firmy, jej stronę, numer telefonu i lokalizację (adres pocztowy, obszar działalności; możesz też umieścić na mapie znacznik, w zależności od firmy).
  2. Interakcje z klientami
    – Zamieszczaj zdjęcia firmy oraz oferowanych produktów i usług.
    – Zbieraj opinie klientów i odpowiadaj na nie.
  3. Przyciąganie nowych klientów
    – Popraw sposób wyświetlania informacji o firmie w internecie, aby znajdowali ją nowi klienci.
    – Kieruj klientów na swoją stronę internetową.
    – Gdy uznasz to za przydatne, zacznij używać reklam opartych na lokalizacji, korzystając z kampanii inteligentnych w Google Ads, by docierać do jeszcze większej grupy odbiorców.
Google Moja Firma konfiguracja

Jak zacząć?

Aby się zarejestrować, wykonaj poniższe kroki:

  1. Na komputerze otwórz stronę internetową Google Moja Firma.
  2. Kliknij Zaloguj się w prawym górnym rogu.
  3. Zaloguj się na konto Google lub je utwórz. Następnie kliknij Dalej.
    Zarejestruj się w firmowej domenie poczty e-mail, ponieważ zakładasz konto dla swojej sieci. Wpisz nazwę swojej firmy lub sieci. Możesz też wybrać sieć z podpowiedzi wyświetlanych w trakcie pisania (jeśli występują).
  4. Wpisz adres swojej firmy lub sieci. Może też pojawić się prośba o ustawienie znacznika na mapie w miejscu, w którym znajduje się placówka sieci. Jeśli Twoja firma nie ma lokalizacji fizycznej , lecz działa w branży usługowej, możesz wskazać obszar działalności. Następnie kliknij Dalej.
  5. Określ, czy chcesz, by lokalizacja Twojej firmy wyświetlała się w Mapach Google.Jeśli obsługujesz klientów pod adresem swojej firmy:
    Wpisz adres firmy.
    Kliknij Dalej.
    Uwaga: jeśli obsługujesz klientów również w innych miejscach, będziesz też mieć możliwość podania obszarów działalności.Jeśli nie obsługujesz klientów pod adresem swojej firmy:
    Wpisz adres firmy.
    U dołu kliknij Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów  Dalej.
    Wymień obsługiwane obszary i kliknij Dalej.
  6. Wyszukaj i wybierz kategorię działalności. Możesz też w razie potrzeby wybrać bardziej szczegółową kategorię. Następnie kliknij Dalej.
  7. Wpisz numer telefonu lub adres URL witryny swojej sieci, a potem kliknij Zakończ.
  8. Wybierz opcję weryfikacji.
    Aby zweryfikować później, kliknij Zweryfikuj później  Później. Jeśli nie masz uprawnień do zarządzania profilem firmy swojej sieci, znajdź osobę w organizacji, która je ma, i kontynuuj procedurę.

Rozpoczęcie weryfikacji

Dzięki weryfikacji masz pewność, że informacje o Twojej firmie w Google są prawidłowe. Użytkownicy dwukrotnie częściej uznają zweryfikowane firmy za godne zaufania.

Weryfikacja chroni także przed osobami, które mogłyby się podszywać pod przedstawiciela Twojej firmy. Dopiero po zakończeniu weryfikacji możesz zmieniać informacje o firmie, które pojawiają się w usługach Google.

Jeśli chcesz zweryfikować firmę bezpośrednio po rejestracji, w lewym górnym rogu strony, nad mapą, na której Twoja firma jest oznaczona pinezką, wyświetli się pole Wyślij pocztą.

  1. Jeśli informacje o firmie są poprawne, kliknij Wyślij pocztą. Nie klikaj opcji Zweryfikuj później poniżej.
  2. Wpisz imię i nazwisko osoby, do której należy wysłać kartkę pocztową (wypełnienie tego pola jest opcjonalne, możesz pozostawić je puste). Wyślemy ją na podany adres firmy.
  3. Kliknij Wyślij kartkę pocztową.

Jeśli po rejestracji w Google Moja Firma nie rozpoczniesz weryfikacji, wykonaj później następujące kroki:

  1. Zaloguj się na google.com/business. Wyświetli się panel Google Moja Firma.
  2. Odszukaj czerwony baner u góry strony i kliknij przycisk Zweryfikuj teraz po prawej stronie.
  3. W lewym górnym rogu strony nad mapą, na której Twoja firma jest oznaczona pinezką, wyświetli się pole Wyślij pocztą. Jeśli informacje o firmie są poprawne, kliknij Wyślij pocztą. Nie klikaj opcji Zweryfikuj później poniżej.
  4. Wpisz imię i nazwisko osoby, do której należy wysłać kartkę pocztową (wypełnienie tego pola jest opcjonalne, możesz pozostawić je puste). Wyślemy ją na podany adres firmy.
  5. Kliknij Wyślij kartkę pocztową.

Oczekiwanie na kartkę pocztową

W ciągu kilku tygodni (w zależności od lokalizacji firmy) na adres Twojej firmy przyjdzie kartka pocztowa od Google. Na kartce znajdziesz unikalny kod weryfikacyjny, który musisz wpisać w Google Moja Firma, aby potwierdzić, że firma znajduje się pod podanym adresem.

Czekając na kartkę, możesz zacząć pracować nad widocznością firmy w internecie:

  • Odwiedź swoją stronę, wcielając się w rolę klienta, który znalazł ją w Google. Zastanów się, jak możesz urozmaicić stronę lub zaktualizować stare informacje.
  • Zrób zdjęcia firmy oraz produktów i usług, które oferuje. Będą się one świetnie prezentować na wizytówce Google Moja Firma. Możesz też pokazać klientom firmę od środka, dzięki programowi Business View.

Ukończenie weryfikacji

Po otrzymaniu kartki pocztowej wejdź ponownie na google.com/business. Zaloguj się i z menu wybierz Zweryfikuj lokalizację (lub kliknij przycisk Zweryfikuj teraz). Podstępuj zgodnie z instrukcjami wpisywania kodu weryfikacyjnego z kartki pocztowej.

Gratulacje, Twoja firma została zweryfikowana. Teraz możesz edytować informacje o firmie, odpowiadać na opinie i dodawać zdjęcia.

Informacje o firmie pojawią się Google w ciągu kilku tygodni. Gdy już będą aktywne, sprawdź swoją wizytówkę. Aby to zrobić, wyszukaj nazwę firmy i miasto w wyszukiwarce Google lub Mapach, a następnie zobacz, co się wyświetla.

Jeśli nie odpowiada Ci to, co widzisz, zapoznaj się z następnym przewodnikiem z tej serii, z którego dowiesz się, jak ulepszyć wizytówkę. Pamiętaj, że wyniki wyszukiwania mogą być różne z wielu powodów. Inny użytkownik może zobaczyć we wpisie o firmie co innego, niż Ty.

Szukasz dalszych informacji? Zapoznaj się z kolejnym przewodnikiem z tej serii, z którego dowiesz się, jak ulepszyć informacje o firmie w internecie.

W przypadku większości firm weryfikacja oznacza przesłanie do Google prośby o kartkę pocztową, a następnie odebranie i przeczytanie otrzymanej kartki.