Jak sprawić, aby nasza strona www miała jak najwięcej odsłon? Co decyduje o tym, że czasem odwiedzin jest więcej, a kiedy indziej jest zupełnie na odwrót?
Dzisiaj opowiemy trochę o tym, po co komu linkowanie zewnętrzne i co, dla popularności Twojej strony oznacza tzw. Link Baiting.
Link Baiting, czyli w dużym uproszczeniu, linkowanie zewnętrzne to proces, który polega na udostępnianiu naszego contentu. W jaki sposób?
Chociażby poprzez udostępnienia przez użytkowników naszych wpisów na blogu, postów, grafik, materiałów wideo, a także reklam z lokowaniem produktu. Jeśli nasze treści są interesujące, użytkownicy podają je dalej, czyli linkują. Ten proces nazywany pozyskiwaniem linków ze źródeł zewnętrznych.
Co jest ważne w procesie link baitingu?
Przede wszystkim wartościowy content. Bez dobrych i merytorycznych treści, użytkownicy naszej witryny www nie będą zainteresowani udostępnianiu ich na swoich portalach, Social Mediach, czy innych formach dystrybucji informacji.
Ponad to, by skutecznie, ale nienachalnie wpływać na aktywny proces linkowania, należy pamiętać o wiarygodności oraz transparentności udostępnianych treści. Udostępniając merytoryczne i dopracowane treści, budujemy zaufanie w relacji my – klient. To bardzo ważne dla tworzenia solidnego i odpowiedzialnego biznesu w Internecie.
O czym musisz pamiętać, aby użytkownik podawał dalej Twój content?
Jakościowe treści muszą być gdzieś udostępniane. Warto, więc skupić się w marketingu marki na inwestowaniu w takie obszary na stronie www, jak: blog firmowy, artykuły eksperckie, treści lifestylowe, poradniki, czy przekazywanie treści w formie wideo. Zróżnicowane sposoby udostępniania informacji są jedną ze skuteczniejszych form aktywnej promocji marki w źródłach zewnętrznych.
Plusy z link baitingu?
Jest ich wiele, ale najważniejsze z nich:
- podniesienie konwersji – linkowanie Twoich treści pozytywnie wpływa na jej współczynnik, ponieważ Twój content cieszy się większą popularnością;
- wzmacnianie zaufania klientów – wysoki poziom contentu, jaki tworzysz sprawia, że coraz więcej odbiorców ma ochotę do Ciebie wracać i podawać Twoje treści dalej;
- darmowość – za linkowanie zewnętrzne nie ponosisz żadnych kosztów. To użytkownicy dystrybuują Twoje treści dobrowolnie. Dzięki temu otrzymujesz tak naprawdę darmową reklamę.
Jak widać, Link Baiting, to bardzo skuteczny, a także atrakcyjny sposób na to, aby realnie wpłynąć na promocje swojej marki w Internecie. Warto, więc zainwestować w solidną, atrakcyjną, ale przede wszystkim merytoryczną stronę www dla Twojej firmy.