Prowadzenie strony www od strony SEO marketingu, to nie tylko dbanie o odpowiednie pozycjonowanie, linkowanie, czy indeksowanie witryny. To także ciągła analiza dostarczanych przez narzędzia do optymalizacji danych.

Jak prześledzić ruch na stronie oraz poddać go analizie pod kątem optymalizacji pod wyszukiwarki?

W SEO marketingu, aby był skuteczny, liczy się ciągła analiza danych internetowych, które dostarczają – z punktu widzenia reklamy i marketingu – najważniejszych informacji o pozycjonowanych stronach, ale także o preferencjach i potrzebach ich odbiorców.

Jakie są najpopularniejsze narzędzia do analityki internetowej?

Jednymi z najbardziej niezbędnych narzędzi tego typu są produkty od Google, czyli:

Google Analytics oraz Google Search Console, które służą m.in. do rejestrowania ruchu na stronie oraz dostarczania informacji o statusie indeksowania strony. Każde z narzędzi może działać osobno, jednak razem pozwalają na pełną analitykę strony, która w pełni zobrazuje potrzeby zoptymalizowania witryny pod kątem jej widoczności.

Kolejnym przydatnym narzędziem do analizowania danych jest Ahrefs, które umożliwia śledzenie i badanie konkurencji poprzez m.in. badanie słów kluczowych, linku zwrotnego oraz monitorowanie treści. Ahrefs pozwala na wysyłanie monitów o najbardziej aktualnych trendach, ruchach i frazach, które najlepiej pozycjonują się w danej branży.

Trzecią propozycją do analityki internetowej jest Semstorm, który jest bardzo funkcjonalnym i profesjonalnym narzędziem, które pozwala m.in. na: analizę widoczności, analizę słów kluczowych w kontekście ich pozycjonowania przez stronę, wyświetlanie najbardziej konkurencyjnych fraz względem ich popularności w danej branży.

Ostatnim z opisywanych przez nas narzędzi, jest Senuto, który podobnie, jak jego wyżej opisywani konkurenci, umożliwia dokładną analizę widoczność witryny www oraz sprawdzenie fraz kluczowych, które pozwalają na większą widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Senuto pozwala również na analizowanie ruchu oraz na zbadanie najpopularniejszych fraz u konkurencji.

Do czego pomocna jest analityka internetowa?

Jeśli zależy nam na dobrze zoptymalizowanej stronie www oraz na tym, aby jej zasięg był jak największy, musimy mieć na uwadze ciągłe monitorowanie danych, które dostarczają nam informacje o ruchu, użytych frazach kluczowych oraz o innych aktywnościach użytkowników. Dzięki wykorzystywaniu narzędzi służących do zbierania i analizowania danych, możemy mieć kontrole nad tym, jak zachowuje się nasza witryna i jak to wpływa na tworzony przez nas content.