Ruch oraz wyświetlenia strony www, to najważniejsze czynniki wypływające na jej widoczność w wyszukiwarce Google. Dbanie o statystykę w tych zakresach jest kluczowe dla właściwego pozycjonowania witryny. Jak skutecznie dbać o ilość wyświetleń oraz nie tracić na popularności naszej witryny – o tym w dzisiejszym artykule.
Pozyskiwanie coraz większego ruchu na stronie, który będzie podbijał jej wyświetlenia jest możliwe dzięki kilku prostym rozwiązaniom. Oto najważniejsze z nich:
- Podstawowym działaniem, które sprzyja odpowiednim wyświetleniom strony jest przede wszystkim jej rozpowszechnianie w mediach społecznościowych. Wielokrotnie już pisaliśmy o sile Facebooka, czy Instagrama. Te platformy są niezastąpione jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych wyświetleń, a także promowanie strony wśród użytkowników. Dostęp do social mediów jest na wyciągnięcie ręki, a odpowiednie zarządzanie profilem biznesowym naszej firmy w sieci skutecznie przyciągnie nowych odbiorców strony www.
- Płatne reklamy Google. Google Ads to perełka dla seo marketingu. Umieszczanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwarki, to idealna promocja dla witryny. Reklamy Google pozwalają na dostosowanie wyświetlanych treści pod kątem potencjalnego zainteresowania użytkownika. Skala oraz intensywność reklam jest uzależniona od naszego budżetu, jednak, co najważniejsze, nawet minimalna i niedroga inwestycja w płatny program Google pozwala na realne zwiększenie ilości odwiedzin na naszej stronie.
- Cykliczne przypominanie o istnieniu strony naszym klientom również pozwala na zyskanie dodatkowego ruchu na naszej witrynie. Klient, który kiedyś zdecydował się na zakup produktu z naszej strony lub skorzystania z naszej usługi, może być zainteresowany kolejną transakcją, a w tym celu wejdzie, poprzez udostępniony mailowo link, na naszą stronę. Nawet jeśli nie zdecyduje się nic kupić, ślad po nim pozostanie, a tego statystyki wyświetleń na pewno nie zignorują.
- Wstawianie odnośników do naszej strony, np. do treści artykułu, który udostępniliśmy na naszym blogu, jest dla nas sygnałem, że zasoby naszej witryny są chętnie podawane dalej, a to już idealna okazja do tego, aby zadbać jeszcze bardziej o statystyki wyświetleń. Udostępnianie zawartości strony poprzez linki zewnętrzne pozwala na zwiększenie naszej widoczności w wyszukiwarce nawet kilkakrotnie.
- Badanie konkurencji. Bez analizowania statystyk stron konkurencyjnych się nie obędziemy. Jak wiadomo, konkurencja nie śpi, więc zawsze warto, stosując u siebie powyższe rozwiązania, wdrażać usprawnienia, które sprawią, że zawsze będziemy krok przed konkurencją. Analizowanie statystyk stron konkurencyjnych jest niemalże tak samo ważne, jak analiza wyświetleń naszej witryny.
Spadek wyświetleń w pewnych momentach istnienia witryny jest rzeczą naturalną, jednak stałe analizowanie i monitorowanie jej statystyk oraz wdrażanie coraz lepszych usprawnień pozwala na zapobieganiu małej widoczności witryny w sieci. Dlatego, jeśli chcemy, aby nasza strona była wysoko pozycjonowania, a jej popularność nie malała, musimy nieustanie i skutecznie dbać o jej odpowiednie zasięgi.