Wiemy, jak wygląda tworzenie strony internetowej od zaplecza, ale czy zastanawialiśmy się kiedyś na co zwrócić uwagę, aby nasza strona www była merytoryczna, ale zarazem nieprzeładowana treścią?
Treść. To krótkie słowo wyraża wszystko. Jest fundamentem do tworzenia całości contentu witryny internetowej. Bez względu na to, czy jest to sklep internetowy, portal społecznościowy, czy portfolio firmowe. Treść to coś, co przyswajają nasi odbiorcy. Kryją się pod nią słowa, opisy, logo, grafiki, dane. Treść tworzy całe merytoryczne zaplecze Twojej strony www. Dlatego warto wiedzieć, co umieszczać na stronie, aby była ona:
- po pierwsze – czytelna,
- po drugie – informowała o tym, co najważniejsze,
- po trzecie – była po prostu ciekawa w odbiorze.
Tworzenie treści pod określone strony www, wymaga zastanowienia się nad tym, czego tak naprawdę oczekuje od nas odbiorca – klient. Jeśli tworzymy stronę z myślą o sklepie internetowym, naszym zadaniem powinno być stworzenie jak najlepszych opisów produktów, katalogów oraz umożliwienie łatwego, a co za tym idzie bardzo intuicyjnego zamawiania online. Z kolei, jeśli zależy nam na tym, aby witryna była naszą wizytówką, na której będzie znajdować się oferta naszej firmy – powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na całościową identyfikację wizualną.
Jak dopasować treść do profilu strony?
Przede wszystkim należy jasno sprecyzować oraz określić nasze cele. Treści, jakie będziemy umieszczać na stronie muszą być dopasowane do grona naszych odbiorców. Warto w obmyślaniu strategii marketingowej firmy skupić się, od samego początku jej planowania, na treściach, które mogą w kreatywny i atrakcyjny sposób kreować wizerunek naszej marki w Internecie.
Słowa kształtują rzeczywistość, sprawiają, że to co widzimy – potrafimy opisać, a więc jeśli będziemy używać komunikatów, które są spójne z naszą ideą oraz ogólną wizją marki, to w oczach odbiorcy będzie ona bardziej autentyczna oraz spójna.
Co jeśli nie mamy pomysłu na content?
Jeśli ciężko nam stworzyć treść, która ma pojawiać się na stronie lub nie mamy kompletnie pomysłu na to, co by to mogło być, a naszym jedynym celem jest poinformowanie klientów o firmie, najlepiej zostawić to zadanie profesjonalistom. Obecnie na rynku jest coraz więcej firm – agencji kreatywnych, które pomagają swoim klientom nie tylko w tworzeniu ciekawej strony internetowej, ale proponują pomysły na to, jak skutecznie wypromować markę poprzez dobór odpowiednich
i dopasowanych treści oraz trafić do jak największego grona odbiorców.
Korzystanie z pomocy profesjonalistów pomaga w stworzeniu marki, która będzie widoczna w Internecie, a jej wygląd oraz materiały promocyjne będą zapadały w pamięci odbiorców. Jeśli, więc posiadasz tylko pomysł na biznes lub prowadzisz już firmę, ale chcesz ją przenieść do Internetu, warto abyś skorzystał ze sprawdzonych rozwiązań indywidualnie dopasowanych do potrzeb Twojej marki oraz jej odbiorców.