Landing page, może kojarzyć nam się z lądowaniem i, jak się okazuje – nie bez przyczyny. Nazwa ta oznacza stronę docelową, inaczej nazywaną właśnie stroną lądowania. Strona ta może stanowić odrębną witrynę lub być elementem już istniejącej strony. Landing page jest pierwszą stroną, na którą trafia odwiedzający pozyskany wskutek podejmowanych przez firmą działań aktywizacyjnych. Co to oznacza w praktyce?

Oznacza to przede wszystkim wygenerowanie odpowiedniej konwersji na stronie, czyli doprowadzenie do tego, aby bierny użytkownik strony stał się użytkownikiem aktywnym. I to stanowi m.in. główny cel funkcjonowania landing page. Co ma z tym wspólnego lądowanie?

Postawmy się w roli użytkownika strony, który ma zamiar kupić określoną usługę, dajmy na to: strony www Bydgoszcz. Odbiorca takich treści będzie więc wpisywał interesujące go frazy w wyszukiwarkę. Ta z kolei zapamięta to, co klient chciał znaleźć i zacznie wyświetlać reklamy sponsorowane, które będą dla tego użytkownika atrakcyjne. Jeśli klient zainteresuje się wyświetlanym adsem, kliknie w baner lub link i przejdzie do strony reklamodawcy. Link przekieruje go na landing page, na której przyszły klient miękko wyląduje i trafi tam, gdzie powinien – do firmy, czy usługodawcy, od którego może kupić to, co aktualnie potrzebuje.

Jak stworzyć dobry landing page?

By cieszyć się wysokim współczynnikiem konwersji, należy pamiętać o tym, aby Twoja landing page była:

  • funkcjonalna i w pełni responsywna – ze zbyt długo ładującą się stroną docelową możesz niewiele zdziałać;
  • prosta i przejrzysta – czytelna strona, to coś co pozytywnie wpływa na wybory konsumenckie użytkowników. Jeśli strona będzie mało intuicyjna i przeładowana informacjami, nie będzie skutecznie realizować swojego celu;
  • atrakcyjna i wiarygodna – użytkownik musi być przekonany do oferowanych przez Ciebie produktów lub usług, a decyzję o tym, czy zakupi produkt właśnie od Ciebie będzie podejmował na podstawie otrzymanych informacji. Zadbaj więc o to, aby były one przekonujące.

Landing page to obecnie jeden z najważniejszych elementów tworzenia skutecznego marketingu, warto więc zainwestować w odpowiednio zbudowaną stronę www oraz jej elementy. Atrakcyjna witryna www oraz ciekawe treści będą przyciągać użytkowników i pozytywnie wpływać na ich wybory zakupowe.