W naszych wpisach często poruszamy tematy związane z  reklamą oraz treściami marketingowymi, jako takimi. Nie robimy tego bez powodu – w końcu dobrze zoptymalizowana treść, to podstawa do właściwego pozycjonowania i indeksowania strony www. Jednak dzisiaj skupimy się bardziej na technicznym tworzeniu wpisów i postów reklamowych.

W celu rozpoczęcia omawiania tego tematu, warto, żebyśmy usystematyzowali sobie na jakie kategorie możemy podzielić posty reklamowe. Treści te możemy podzielić na:

  1. Post marketingowy – sprzedaż określonego produktu
  2. Posty promujący markę
  3. Post informacyjny

Podział ten jest dość ogólny i można go dość swobodnie modyfikować, ale pozwala on na zorientowanie się w tym, jak konstruować treści, aby jak najskuteczniej trafiły do jej odbiorców.

Post marketingowy, który chce zachęcić do kupna określonego produktu lub usługi, jak sama nazwa wskazuje, ma na celu trafienie do odbiorcy i zachęcenie go do zakupu. W takich postach ważne jest atrakcyjne opisanie produktu, wymienienie jego zalet, użyteczności oraz umotywowania potrzeby tego konkretnego zakupu. W poście tym należy umieścić link referencyjny do strony, sklepu internetowego lub katalogu. Dodatkowo, przy poście sprzedażowym, aby był skuteczny, niezwykle ważne jest zadbanie o akcenty wizualne –  wstawienie odpowiedniego zdjęcia, grafiki, czy dopasowanie kolorystyki.

Posty promujące markę, to grupa treści, które udostępniane są na fanpage firmy, które nie tylko informują o aktualnych promocjach, czy produktach, ale zawierają w sobie treści związane z promowaniem firmy. W takich postach mogą znaleźć się ciekawostki tematyczne – udostępnianie wpisów bloga firmowego i zachęcanie do ich komentowania, ale – przede wszystkim – warto, aby były to posty typowo socialowe, czyli pokazujące pracowników i samo miejsce prace w sposób atrakcyjny i ciekawy dla odbiorcy.

Post informacyjny łączy ze sobą zarówno post marketingowy, promujący, jak i wszelkie inne treści, które poprzez swoją formę informują o firmie. Mogą to być aktualne informacje o godzinach otwarcia, sposobie wysyłania produktów, ale także wszelkie inne wiadomości, które są dla Klienta istotne, ponieważ informują go o funkcjonowaniu marki.

Bez względu na to jaki post udostępniamy, przy jego tworzeniu musimy koniecznie pamiętać o:

  • krótkiej, atrakcyjnej formie komunikatu,
  • wizualnym aspekcie odbioru treści (grafika, zdjęcie, film),
  • poprawności językowej,
  • użyciu słów wytrychów, a także słów kluczowych, które pomogą wypozycjonować treści marki w Internecie.

Pamiętając na co dzień o tych zasadach ograniczymy postowanie treści, które nie będą dla odbiorcy atrakcyjne, a tym samym nie wpłyną pozytywnie na wskaźnik klikalności bezpośrednio na naszej stronie www. Warto też, jeśli nie czujemy się pewnie do tworzenia takich treści na firmowych mediach społecznościowych, rozważyć skorzystanie z usług copywriterskich i oddać zarządzanie social mediami profesjonaliście.