Tworzenie treści marketingowych dla potrzeb firmy jest dla przedsiębiorcy niełatwym wyzwaniem. Trzeba odpowiednio przemyśleć plan działania, obmyśleć strategię marketingową, aż w końcu dobrać najbardziej adekwatne narzędzia do tworzenia contentu na naszej stronie www. Co mamy na myśli, pisząc o odpowiednich narzędziach? O tym w dalszej części naszego postu.

Dobra planowanie = skuteczne działanie

Odpowiednio przemyślana strategia contentu, który ma być widoczny na naszej stronie www, to połowa sukcesu do tego, aby nasza witryna była atrakcyjna dla odbiorcy, a przy tym była bardzo intuicyjna w użytkowaniu. Dlaczego planowanie treści na stronę jest równie ważne, co sam produkt? Odpowiedź jest prosta – treść oraz, to jak reklamujesz swój produkt odpowiada za sukces twojego produktu. To, jak go reklamujesz, przedstawiasz i opisujesz odpowiada za to, czy klient uzna go za potrzebny, a tym samym zdecyduje się na jego zakup.

Jak być skutecznym w content marketingu?

Zasada jest prosta: zrób z Twojego odbiorcy Twojego klienta.

Musisz pamiętać, że użytkownicy, którzy odwiedzają Twoją stronę www są na początku jej odbiorcami, a w momencie, kiedy zdecydują się na zakup Twojego produktu, stają się dopiero Twoimi klientami. Brzmi to jak banał, ale różnica między odbiorcą a klientem jak bardzo istotna z punktu widzenia social media marketingu. Dlatego nie bez powodu mówi się, że dobre pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, a więc warto postarać się, aby Twój sklep internetowy lub strona www były dobrze zaprojektowane, responsywne oraz idealnie zoptymalizowane. To jak wygląda Twoja witryna internetowa, to połowa sukcesu do tego, aby więcej jej odbiorców stało się Twoimi klientami.

Co wpływa na atrakcyjność treści na stronie www?

Przede wszystkim ich forma, trafność, a także odpowiedni ich dobór pod kątem reklamowanego produktu. Jednak, pisząc o treściach, należy pamiętać, że w definicji content marketingu zawierają się także treści wizualne, czyli wszelkiego rodzaju grafiki, ilustracje, zdjęcia, materiały video, a także różnego rodzaju dane przedstawiane np. za pomocą infografik.

Na atrakcyjność treści ma wpływ wiele czynników. Najważniejszym z nich jest ich autentyczność oraz transparentność względem odbiorcy. Nikt z nas nie lubi, kiedy zakupiony przez nas produkt okazuje się zupełnie czymś innym, a jego właściwości, które obiecywał producent okazały się nieprawdą. Dlatego opisy Twoich produktów powinny być zawsze zrozumiałe dla każdego odbiorcy, wyczerpujące oraz przedstawiające produkt, takim jakim jest. Autentyczność oraz szczerość z klientem, to dwa filary, na których można budować dobrą relację biznesową, a przede wszystkim zaufanie do marki oraz jej produktów.