Copywriting, to niezwykle przydatne narzędzie, a w zasadzie umiejętność, która pozwala na stworzenia dobrego i profesjonalnego content marketingu, a co za tym idzie – przyciągnięcia większej uwagi odbiorców i efektywnego wpływania na wyniki pozycjonowania.

Czym jest copywriting?

O copywritingu już pisaliśmy nie raz, jednak zawsze warto wrócić do tematu i zaktualizować naszą bazę wiedzy. Copywriting, w dużym skrócie, to pisanie tekstów marketingowych oraz sloganów reklamowych. Wykorzystywany jest przede wszystkim w kampaniach SEO, pozwala na usprawnienie optymalizacji strony www pod wyszukiwarki.

Jakie są rodzaje copywritingu?

Rodzajów copywritingu jest naprawdę sporo, ale my dzisiaj przybliżmy pokrótce 4 główne typy pisania tekstów, z którymi można się spotkać w marketingu on-line najczęściej.

  1. Copywriting sprzedażowy

Jak sama nazwa już sugeruje w tej kategorii mieszczą się teksty sprzedażowe, których zadaniem jest zwiększenie sprzedaży określonej usługi bądź produktu. Wśród tekstów w tej kategorii wyróżnić możemy: teksty ofertowe, opisy produktów w sklepie internetowym (jeśli zawierają określone frazy), blogi firmowe oraz artykuły spełniające wymogi seo marketingu.

  1. UX writing

Do tej grupy zaliczyć można teksty zoptymalizowane pod kątem użyteczności dla odbiorcy (user experience). Są to treści, które mają odpowiadać na pytanie zadane przez użytkownika oraz, które wyczerpują dla niego temat w jak najszerszy sposób.

  1. Copywriting e-commerrce

Z tym rodzajem copywritingu można połączyć również copywriting sprzedażowy, bowiem w tej kategorii mieszczą się teksty, które wykorzystuje się dla potrzeb sklepów internetowych. W tym wypadku są to zwłaszcza: opisy produktów, redagowanie newslettera, tworzenie ofert, wpisy na bloga, a także tworzenie contentu w social mediach.

  1. Copwyrting specjalistyczny (branżowy)

Ten rodzaj tekstów opiera się na tworzeniu wyłącznie treści dla określonych branż: medycznych, technicznych, kosmetycznych itp. Teksty zaliczane do tej kategorii mogą mieć różną formę, np. mogą to być blogi branżowe, teksty specjalistyczne dla konkretnej branży, artykuły w określonym temacie oraz specjalizacji.