Optymalizacja pod kątem seo marketingu to słowo klucz. W internetowym świecie nie bez echa odbijają się takie frazy, jak: responsywność, intuicyjność, kreatywność, narzędzia, fonty, czy layouty. Osobie, która stawia swoje pierwsze kroki w e-biznesie oraz zaczyna wykorzystywać do promocji swojej marki m.in. narzędzia, jakie daje seo, ciężko jest rozszyfrować tą enigmę pojęć i odnaleźć się w tym kawałku wirtualnego świata.
Na szczęście, przy tworzeniu strony internetowej oraz wraz z poznawaniem tajników prowadzenia e-biznesu możemy liczyć na pomoc profesjonalistów, którzy nie tylko przeprowadzą nas przez meandry obcobrzmiących pojęć, ale, co najważniejsze, wykonają za nas wszystkie niezbędne kroki do tego, aby nasza wirtualna wizytówka, jaką jest strona www, spełniała wszystkie warunki seo marketingu oraz była ciekawa dla naszych odbiorców.
W czym pomaga optymalizacja strony www?
W skrócie odpowiada przede wszystkim za zwiększenie szybkości ładowania się witryny oraz na poprawie jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Jednak, należy pamiętać, że optymalizacja to nie tylko techniczny sposób na to, aby dobrze dostosować stronę do odpowiednich parametrów, czy wielkości. To pojęcie jest zdecydowanie szersze, a w jego definicji mieszczą się również inne elementy, które wiążą się chociażby z powiązaniem strony www z profilami Twojej marki w social mediach, takich jak Facebook czy Instagram oraz wiele innych mechanizmów odpowiedzialnych za całościowy wizerunek Twojej marki w Internecie.
Co liczy się w dobrej optymalizacji?
- SERWER – to on jest odpowiedzialny za szybkość i płynność ładowania się strony internetowej. Zbyt obciążony będzie blokował sprawny loading Twoje internetowej witryny.
- ODPOWIEDNIA KOMPRESJA PLIKÓW GRAFICZNYCH – źle skompresowane obrazy, o zbyt dużym rozmiarze niepotrzebnie zabierają miejsce na serwerze, co negatywnie wpływa na szybkość ładowania się strony. Kluczem do nie tracenia na ich jakości, a jednocześnie zyskaniu na szybkości ładowania się witryny jest odpowiednia kompresja i ich dopasowanie.
- RESPONSYWNOŚĆ – odpowiednie dopasowanie strony www do ekranów urządzeń mobilnych, za którzy coraz więcej użytkowników korzysta z Internetu, to podstawa do tego, aby Twoja strona internetowa była dostępna dla każdego użytkownika, w dowolnym dla niego miejscu i czasie.
- BEZPIECZEŃSTWO – certyfikowana i odpowiednio zabezpieczona strona www powinna być obowiązkiem, jeśli zależy nam na budowaniu zaufania wśród naszych klientów oraz ochrony ich, a także swoich danych.
Jak widać, optymalizacja witryny to nie tylko działania, które dążą do usprawnień technicznych. To przede wszystkim szereg pojęć i elementów, które wpływają na ogólny wizerunek marki w Internecie, a także są podstawą do budowania gruntownej relacji z klientem.